امام جمعه شهرکرد: دفاع از اسلام جوهره اصلی هشت سال دفاع مقدس بود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان شده است، هشت دفاع مقدس تنها دفاع از مرزهای کشور نبود بلکه جنگی از سر اعتقاد و برای دفاع از اسلام بود.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه با هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات و موارد ارزشمندی اشاره کردند که مطابق با واقعیت و گویای احوالات کشور و جهان بود و بی‌شک تبیین این بیانات به ویژه برای نسل‌های جوان می‌تواند یکی از عوامل مصون‌سازی آنها را در برابر دشمن باشد.

وی ادامه داد: یکی از موارد ارزشمندی که در بیانات رهبر معظم انقلاب باید به خوبی به آن پرداخت و برای نسل جوان تبیین کرد این است که هشت سال دفاع مقدس در کنار دفاع از وطن و مرزهای کشور، یک جنگ اعتقادی و برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دین بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در تاریخ چند هزار ساله ایران جنگ‌های متعددی شکل گرفت اما دفاع مقدس با تمامی این جنگ‌ها نکات متمایزی داشت به این صورت که در جنگ‌های گذشته سلاطین و حاکمان مجبور به سربازگیری بودند و با اجیر کردن آنها، سربازان را به جنگ می‌فرستادند اما در دفاع مقدس رزمندگان کشور از سر اعتقاد و ایمان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و به ندای ولی‌فقیه خود لبیک گفتند.

فاطمی افزود: زمانی که امام راحل سخنرانی می‌کردند مردم برای حضور در جبهه‌ها سر از پا نمی‌شناختند این در حالی است که چنین انگیزه‌هایی در جنگ‌های قبل از آن وجود نداشته است.

وی به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: عامل مهمی که توانست ملت ایران را یکپارچه علیه رژیم پهلوی بسیج کند، ولی‌فقیه بود و این در حالیست که بزرگترین سیاستمداران و جریان‌های سیاسی هم نمی‌توانستند به این خوبی عمل کنند.

انقلاب اسلامی به مستضعفان جهان برای ایستادگی مقابل استکبار جرات داد

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه با پیشکسوتان دفاع مقدس مطرح کردند، انقلاب اسلامی ایران با رهبری ولی‌فقیه و همراهی مردم نظم جدیدی را در جهان شکل داد و برای نخستین بار بود که به مستضعفان جهان جرات مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را بخشید.

فاطمی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در وهله نخست یک موضوع ملی و محلی بود اما پس از آن به شدت در جهان فراگیر شد اظهار داشت: با تسخیر لانه جاسوسی دشمنی آمریکا با ایران به شکل آشکاری خود را نشان داد و پس از آن استکبار جهانی با توسل به روش‌ها و ابزارهای مختلف درصدد آسیب زدن به انقلاب اسلامی برآمد اما زمانی که امام خمینی(ره) مقتدرانه فرمودند که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند" بکند هیمنه آمریکا درهم شکسته شد و آزادیخواهان جهان با انقلاب اسلامی همراهی کردند.

وی همچنین به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: ما در خصوص مساله فسلطین و غزه ۲ رسالت مهم بر عهده داریم یکی اینکه عده‌ای مسلمان در منطقه گرفتار زیاده‌خواهی استکبار و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند که وظیفه داریم بر اساس اعتقادات دینی خود برای دادرسی به این مسلمانان وارد عمل شویم و از آنها حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: رسالت دیگر ما این است که نگذاریم اسرائیل به مرزهای کشور نزدیک شود و جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha