پرورش مروج تخصصی رونق محصولات کشاورزی را در لرستان بالا می برد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: پرورش مروج تخصصی محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است و ارزش افزوده این بخش را بالا می برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در جشنواره انجیر پلدختر اظهار کرد: نعمت های الهی بسیاری در لرستان وجود دارد و این سرزمین ویژه و خاص بوده و ظرفیت های بیشمار نهفته ای دارد.

وی با اشاره به بازدید از باغات انجیر پلدختر و معمولان تاکید کرد: ساماندهی آب برای اراضی کشاورزی و باغداری ضروری و در اولویت کوتاه مدت قرار گیرد؛ همچنین اگر سد تامین آب کشاورزی ایجاد شود سطح زیر کشت این منطقه یک و نیم برابر خواهد شد.

استاندار لرستان یادآور شد: به پلدختر سفر کرده‌ام تا مشکلات کشاورزان و باغداران را از نزدیک ببینم و مشکلات را با همفکری برطرف کنیم.

شفقت اضافه کرد: زنجیره ارزش اقتصادی باید شکل گرفته و محصول با بهترین کیفیت و قیمت به مصرف‌کننده برسد ؛ برای اینکه محصول از مزرعه تا منزل نهایی شود اقدامات نظیر پرورش مروجین ضروری است.

وی اظهار داشت: بنابراین پرورش مروج تخصصی محصول کشاورزی و باغداری ضروری است و تولیدکنندگان محصولات باید توجیه شوند.

استاندار لرستان ادامه داد: تحقیقات دانشگاهی باید به مزرعه سوق داده تا شاهد محصول با کیفیت تر باشیم همچنین برای بهره‌وری بالا محصولات نیازمند اقدامات علمی هستیم و سردخانه باید ایجاد شود.

شفقت افزود: فرمانداران باید به نسبت وسعت شهر ، بازارچه روستایی، صنایع دستی و محصولات کشاورزی ایجاد کنند که نیازمند کمک سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha