۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85608613
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از ۱۰ پروژه گردشگری در گیلان

۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85608613
بهره برداری از ۱۰ پروژه گردشگری در گیلان

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری چهارهزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و برگزاری بیش از ۹۰ برنامه به‌ مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در استان خبر داد.

به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی روز پنجشنبه افزود: پروژه های یادشده شامل سه هتل سه ستاره،یک هتل چهار ستاره،۲ اقامتگاه بومگردی،۲واحد پذیرایی بین راهی،یک سفره خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری است.
وی اضافه کرد: بهره برداری از پروژه‌های یادشده برای ۲۰۰ نفرایجاد اشتغال کرده است.
جهانی گفت: ۲۷ سپتامبر برابر با ۶ مهر ماه روز جهانی جهانگردی است؛ سازمان جهانی گردشگری شعار امسال روز جهانی جهانگردی را گردشگری و صلح نام‌گذاری کرده است و در واقع هدف از انتخاب این روز افزایش سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری مسئولانه و سفرهای هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال برنامه‌های متنوعی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری برای این روز و هفته گردشگری در سطح استان در نظر گرفته شده است.
جهانی بیان کرد: هرساله با فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی گردشگری و به‌پاس تلاش فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت گردشگری استان و ادارات شهرستانی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی قرار می گیرد و امسال نیز بیش از ۹۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان این حوزه، تورها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.
در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان وجود دارد که شامل ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بومگردی، پنج واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha