اتحادیه جهانی کشتی شرایط حضور تزاراها را در تیرانا به‌روزرسانی می‌کند

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفته است تا معیارهای واجد شرایط بودن کشتی‌گیران و کارکنان پشتیبانی روسیه و بلاروس را در رقابت‌های جهانی آلبانی به‌روزرسانی کند.

به گزارش صبح جمعه ایرنا؛ رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی کشتی آزاد و فرنگی و همچنین امیدهای جهان قرار است از ۳۰ مهر تا ششم آبان در تیرانا، پایتخت آلبانی برگزار شود.

کمیته بین‌المللی المپیک پس از آنکه در ابتدا ورزشکاران روس را به‌دلیل حمله مسکو به اوکراین، از حضور در المپیک پاریس منع کرده بود، در ادامه تصمیم گرفت تا اجازه دهد تعداد محدودی از آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف و با پرچم بی‌طرف در این رویداد حاضر شوند بعد از این تصمیم، فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که ۱۰ کشتی‌گیر این کشور که مجوز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند. با این حال، تزارها در اعتراض به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، این بازی‌های را تحریم کردند.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی شرایط حضور روس‌ها را در رقابت جهانی ۲۰۲۳ بررسی و در نهایت مجوز تعدادی زیادی از کشتی‌گیران این کشور را برای حضور در بلگراد صادر کرد.

بر این اساس برای مسابقات پیش رو در آلبانی نیز تنها «شواهدی مبنی بر مشارکت مستقیم نظامی در جنگ اوکراین» برای واجد شرایط بودن یک ورزشکار در نظر گرفته نخواهد شد و کشتی‌گیران واجد شرایط روسیه و بلاروس و کادر پشتیبانی به عنوان ورزشکاران بی طرف انفرادی تحت پرچم بی‌طرف به رقابت ادامه خواهند داد.

تاکنون در مورد بازگشت مسابقات بین المللی به روسیه و بلاروس هنوز تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ نشده است اما این موارد با توجه به معیارهای جدید مجدد بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha