دفاع از حقوق ملت ایران پیام اصلی سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل بود

ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دفاع از حقوق و مواضع به حق ملت ایران پیام سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل بود که به همه جهان اعلام شد.

ماموستا مامد کلشی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنان رییس جمهور در سازمان ملل مواضع ملت ایران و حق طلبی و عدالت خواهی ایران اسلامی را برای جهانیان نشان داد.

وی اظهار کرد: دکتر پزشکیان با دیپلماسی قابل تحسین خود در سازمان ملل نشان داد ایران اسلامی دنبال جنگ طلبی نیست بلکه صلح و دوستی و برقراری روابط دوستانه با همسایگان و همچنین سایر کشورهای جهان از اهداف آن است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: رییس جمهوری به این مهم تاکید کرد ایران اسلامی درعین حال که خواهان برقراری روابط دوستانه با کشورهای جهان است، از طرف دیگر معتقد است که کشورهای مقابل احترام عزت و حرمت ملت و کشور ایران را نگه داشته و برآن ارج نهند همانگونه که ایران اسلامی عزت کشورها را محترم می شمارد.

ماموستا کلشی نژاد افزود: اشرافیت رییس جمهوری در سخنانش برمسایل منطقه و گوشزد کردن آن بر مردم دنیا به ویژه بر بزرگان و سران کشورها افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.

وی افزود: رییس جمهوری به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد ‌و از کشورهای مدعی اتحاد و انسجام خواست تا به حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخته و جلوی قتل عام کودکان و زنان را بگیرند.

وی اظهار کرد: رییس جمهوری با سخنان خود به جهانیان نشان داد پشت پرده جنایات روی داده در فلسطین و غزه استکبار جهانی به ویژه آمریکا ایستاده است.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha