فعال سیاسی: سخنان رییس جمهور در سازمان ملل نگاه واقعی ایران را به دنیا نشان داد

ارومیه - ایرنا- فعال و کارشناس سیاسی آذربایجان غربی گفت: سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار هوشمندانه بود و نگاه واقعی ایران به دنیا را نشان داد.

علیرضا رادفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور در سازمان ملل به صورت کاملا هوشمندانه و اصولی از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرد.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری درسخنان خود هم از مواضع نظام اسلامی دفاع کرد و هم نگاه جدیدی را که ایران در رابطه با روابط جهانی، با کشورهای دنیا بویژه همسایگان دارد و اولویت ارتباطات برای او با همسایگان است، اعلام کرد.

وی ادامه داد: به نظر من رییس جمهوری اصولی و هوشمندانه مواضع نظام وهمچنین نگاه ایران به مسائل منطقه و جهان را مطرح کرد.

فعال سیاسی ارومیه ای اظهار کرد: رییس جمهوری به جنایات روی داده در غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرده و دراین خصوص با نگاه و زبان جدید به دنیا پیام داد.

رادفر یادآورشد: رییس جمهوری درسخنان خود اعلام کرد ایران کشوری طرفدار تخاصم نبوده و نیست و همواره به دنبال صلح بوده است و اگر اتفاقی اقتاده تنها به دفاع از کیان و مملکت خود پرداخته است.

وی گفت: رییس جمهوری دردیدار با شخصیت های کشورها و هم در مجمع عمومی سازمان ملل درسخنانش نگاهی اصولی و هوشمندانه داشت.

وی با اشاره به تعداد دیدارها و جایگاه شخصیت هایی که با آنها ملاقات می شد، افزود: رییس جمهوری نگاه واقعی ایران را با سخنان اصولی خود در این دیدارها که توسط خبرگزاری های منتشر می شد، اعلام کرد.

کارشناس مسایل سیاسی اظهار کرد: رییس جمهوری همچنین با سخنان خود به دنیا نشان داد که نگاه ایران به مسائل دنیا گسترش روابط با دیگر کشورهاست اما به شرط اینکه این مراوادات یکطرفه نباشد.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha