امام جمعه ایلام: همرزمان شهدا در کنار نسل جوان انقلابی آماده آزادسازی قدس عزیز هستند

ایلام- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز نفرت جهانی از جنایت های رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان و زنان غزه شکل گرفته است، گفت: همرزمان شهدا در کنار نسل جوان انقلابی با لبیک گویی به ندای رهبری، آماده آزادسازی قدس عزیز هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار" در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا، اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران برای ایران و ایرانی با فداکاری و ایثار عزت و افتخار آفریدند و میراثی ماندگار و الگویی بی بدیل را به دنیا معرفی کردند و غلبه ایمان بر سلاح و تجهیزات مدرن امروز را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز به برکت ایستادگی و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، دشمنان جرأت حمله به مرزهای ایران را ندارند، افزود: این یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است که هیچ دشمنی با وجود تجهیزات پیشرفته‌تر جرأت حمله به کشور را ندارد.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پیش‌کسوتان دفاع مقدس فرمودند رزمندگان و مجاهدان ما برای جلوگیری از برافراشته شدن پرچم دشمن در مرزهای کشور جان خود را فدا و خانه‌هایشان را داغ‌دار کردند، با وجود این فداکاری‌ها ملت ایران نمی‌پذیرد که پرچم‌های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه آن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در کشور و دستگاه‌های مختلف برافراشته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه این هشدار جدی است که قافله سالار انقلاب اسلامی بیان و زنگ خطری برای مردم و مسئولان است، تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در جنگ سخت شکست خورد اما در جنگ نرم و ترکیبی به دنبال این است که آن اهدافی را که درجنگ سخت به دست نیاورد را امروز به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه خطر نفوذ دشمن در شهادت شهید رجایی، رئیس‌جمهور، شهید باهنر نخست‌وزیر محبوب، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از کارگزاران دلسوز نظام، ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای و ترور ۱۷ هزار نفر در داخل کشور توسط عوامل دشمن و نفوذی ها را ما دیده ایم، گفت: جمعی از این‌ نفوذی ها متواری و از کشور فرار کردند اما عناصر پنهان و ناشناخته این‌ها در بدنه حکومت ماندند، برخی از نفوذها پنهان است ولی آثار آشکار نفوذ را در بعضی جاها می‌بینیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

امام جمعه ایلام: همرزمان شهدا در کنار نسل جوان انقلابی آماده آزادسازی قدس عزیز هستند

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول خون شهدای فراوانی است، گفت: ما موظف به اجرای قوانین اسلام هستیم، چنین نفوذهای آشکاری، تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی قابل‌قبول نیست، همه ما امروز مسئولیت داریم به‌عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر، به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مسئولیت سنگین‌تری در مقابل نفوذی‌های پنهان و نفوذی‌های آشکار دارند، افزود: اگر کسی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اقدام کرده، دستگیر شده، محاکمه و محکوم شده است، نباید در جایگاه حساس به‌کار گمارده شود چرا که وقتی در این جایگاه قرار بگیرد گستاخانه خون دل برای فرزندان شهدا، ایثارگران و رزمندگان ایجاد می کند.

وی بیان کرد: اگر برخی با دادن یک رأی به صندوق انتخابات ریاست‌جمهوری خود را طلبکار می‌دانند که برای مردم تعیین سرنوشت کنند، منصفانه حساب کنند که سهم فرزندان شهدا از خون پدرشان که برای این نظام و انقلاب فدا شده است، چقدر خواهد بود، آیا می‌شود مقایسه کرد و سهم فرزندان شهدا را مشخص کنید.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید با هوشیاری کامل اجازه نداد دشمن شکست‌خورده از رزمندگان ما در مرزها در داخل کشور بتواند با انواع ترفندها و حیله‌ها کار و توطئه خود را به پیش ببرد، افزود: کسانی که در مسیر تحقق خواسته دشمن کار می‌کنند، مزدبگیر دشمن هستند، برخی‌ها هم فریب خورده هستند و به طور قطع، نحوه ارتباط و تقابل با آنان متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر و سنخرانی دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: این سفر فرصتی بود که از مظلومیت جمهوری اسلامی، غزه و لبنان، از جنایت تروریستی آمریکا و صهیونیست‌ها، از ظلم و ستم، تحریم و تجاوز آنان سخن گفته شود، رئیس جمهور ایران اسلامی منصفانه به‌عنوان سخن‌گوی انقلاب اسلامی در سخنگاه سازمان ملل از تجاوزات، ظلم و ستم دشمنان و مظلومیت جبهه مقاومت صحبت کردند.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری رئیس جمهور در سازمان ملل، تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری بود و قابل تحسین است، افزود: امروز سران صهیونیست مجنون وار بدون تعقل جنایت های وحشتناکی در علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه، مرتکب شده و چهره کریه و متنفری از یهود در دنیا دارد ترسیم می کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به حمله ؤزیم صهیونیستی به مرز لبنان، ابراز کرد: این حملات، در شرایط فعلی با هیچ منطقی سازگار نیست، آنها تجربه تلخ شکست جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله را دارند، حزب‌الله که از حداقل امکانات برخوردار بود توانست با قدرت ایمان، وحدت و با مدیریت درست، مزه تلخ شکست را برای اولین‌بار در تاریخ صهیونیست‌ها به آن‌ها بچشاند.

وی تصریح کرد: امروز حزب الله به‌مراتب قوی‌تر و توانمندتر و مجهز به سلاح‌هایی شده که به‌راحتی هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی فلطسین می‌تواند زیر آتش سلاح‌های خود قرار دهد، امروز در کنار حزب‌الله، مجاهدین فلسطینی، یمنی و عراق حضور دارند و چندین جبهه بر روی صهیونیست‌ها گشوده شده است، هرچند رسانه‌های دشمن و مسئولان آن‌ها انعکاس واقعیت‌های جنگ را ممنوع کرده اند.

امام جمعه ایلام: همرزمان شهدا در کنار نسل جوان انقلابی آماده آزادسازی قدس عزیز هستند

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی علاوه‌بر تهاجمی که از خارج مرزها به سمت آن‌ها می‌شود، نفرت جهانی که علیه آن‌ها شکل‌گرفت است و در درون مرزهای این رژیم، توسط مردم خودشان امنیتشان به‌شدت تهدید می‌شود، معلوم است که صهیونیست‌ها در این تهاجمی که علیه حزب‌الله آغاز کرده‌اند شکست خواهند خورد و به هیچکدام از اهدافشان نخواهند رسید.

امام جمعه ایلام افزود: این رژیم در ۱۱ ماه گذشته نتوانسته‌اند در برابر گروه مسلمان حماس به اهداف‌ خود برسند، هرچند هواپیماهای پیشرفته و بمب‌های هوشمند پیشرفته اهدایی آمریکا را در اختیار دارند اما در جنگ، این نیروی زمینی است که حرف آخر را خواهد زد و آنها نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مظلومیت و کودک کشی رژیم صهیونیستی فرمودند، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حکم قطعی و شرعی این است که همه تلاش کنند فلسطین و مسجد الاقصی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند و در لبیک گویی به این فرمان مام و رهبرمان و فرماندهی معظم کل قوا، اعلام می‌کنیم رهبرا، هم‌رزمان شهدا در دفاع مقدس با توان و تجربه جهادی، در کنار نسل جوان و نوجوان انقلابی آماده آزادسازی بیت‌المقدس و نجات کودکان مظلوم غزه و لبنان از چنگ اشغالگران، جنایت‌کاران، آمریکایی ها و اسرائیل هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه جان‌باختن جمعی از کارکنان زغال‌سنگ معدن جوی طبس، حادثه تلخی برای همه مردم ایران اسلامی بود، افزود: مسئولان توجه داشته باشند بدست آوردن لقمه‌ای نان حلال، نباید هزینه‌ای به‌اندازه‌ی دادن جان یک کارگر ایجاد کند، نیاز است هم اعمال قانون و هم نظارت جدی شود و یک عده‌ای بر سرمایه خود نیافزایند و تعدادی هم برای افزایش سرمایه آن‌ها جانشان را از دست بدهند و در هیچ محکمه هم مورد محاکمه قرار نگیرند.

امام جمعه ایلام به هفته گردشگری و جهانگردی اشاره کرد و گفت: استان ایلام ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت دارد، ظرفیت فوق‌العاده‌ای که خداوند متعال در اختیار استان قرار داده است، می‌تواند اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم استان ایجاد کند، هرچند حرکات خوبی شروع شده اما حمایت همه‌جانبه‌ای برای ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی در حوزه صنایع دستی استان لازم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha