فریاد ظلم‌ستیزی نمازگزاران «جمعه خشم» در تهران

تهران- ایرنا- نمازگزاران تهرانی، هم‌قدم و هم‌دل با دیگر هموطنان خود با برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم، ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم و رنج‌دیده فلسطین و نیروهای مقاومت لبنان، انزجار خود را از جنایات پی در پی رژیم صهیونیستی اعلام داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هوای تهران کم‌کم پاییزی می‌شود، در حالی که از آسمان غزه و لبنان آتش می‌بارد. این آتش، گرمای تابستان نیست، بلکه موشک‌های بی‌رحمی و جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی است که نزدیک یک سال است بر زندگی مردم غزه و حالا لبنان می‌بارد و امکان حیات را از کودکان، زنان و مردان می‌گیرد.

پیر و جوان، زن و مرد و کودک بعد از نماز جمعه تهران، ششم مهر ۱۴۰۳ برای نشان دادن همراهی خود با ستم‌دیدگان غزه و لبنان به میدان انقلاب رفتند. در راه از دانشگاه تهران تا میدان انقلاب، غریو شعارهای مرگ بر اسرائیل، حمام خون به پا شد، لبنان کربلا شد، لبانی آزاده حمایتت می‌کنیم، لبنان پیروز است، اسرائیل نابود است، مرگ بر آمریکا، الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین، لبیک یا سید حسن نصرالله، فدایی حسین است، ابالفضل علمدار، خامنه‌ای نگه دار، لبنان پیروز است، اسرائیل نابود است، آزاده دلاور سیدحسن نصرالله، پیرو خط رهبر سیدحسن نصرالله، دشمن هر ستمگر سیدحسن نصرالله، لبیک یا نصرالله لبیک یا حسین است، لبیک یا نصرالله ره پیر خمین است، قدس زَنَد این ندا، مرگ بر اسرائیل، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، لبنان میان آتش و خون بُوَد، این سند حذف صهیون بُوَد» سر داده شد.

مردم تهران از دانشگاه تا میدان انقلاب رفتند و در میدان، بیانیه شورای هماهنگی انقلاب اسلامی خوانده شد.

در ادامه این راهپیمایی سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

او با تاکید بر اینکه زمانی که ظلمی می‌شود باید عکس‌العمل نشان داد، گفت: مسلمانان عالم دنبال فرصتی هستند تا تکلیف خود را روشن کنند. سال گذشته بیش از ۹۱ درصد کشورهای دنیا علیه صهیونیسم اعتراض کردند.

به گفته فدوی در طی بیش از ۴۵ سال، اعتراض علیه رژیم صهیونیستی در ایران گسترش پیدا کرده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم توجه به تکالیف اسلامی افزود: باید به تکالیف خود به عنوان یک مسلمان عمل کنیم، زیرا اگر اینها را انجام دهیم باقی بر عهده خداوند است، اگر مؤمنان تکالیف خود را عمل کنند، خدا پیروزی را ممکن می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العربی، وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به این کشور، ۹۲ لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در همین مدت ۱۵۳ تن نیز در نتیجه این حملات زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha