از نوجوانان باورمند به سخنان رهبری تا بانوی کفن‌پوش؛ یک‌صدا برای غزه+فیلم

تهران- ایرنا- تجمع هیات‌ رزمندگان استان تهران در حمایت از مردم غزه، نه‌تنها شاهد حضور ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم بود که با شرکت نوجوانان حامی سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم اسرائیل نیز مزین شده بود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، میدان فلسطین تهران امروز (جمعه) و سی‌وپنج روز بعد از آغاز جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، شاهد تجمع شماری از اعضای هیات‌های رزمندگان استان و شهر تهران، ایثارگران و مدافعان حرم، آزادگان با لباس‌های مخصوص دوران اسارت و پیشکسوت‌های دفاع مقدس همچنین مدافعان حرم بود که حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مناطق مسکونی مساجد و بیمارستان‌ها را محکوم کردند.

مراسم با حضور چشمگیر اقشار مختلف سنی از نوجوانان و جوانان تا آزادگان و اعضای هیات‌های رزمندگان اسلام قبل از ساعت ۱۰ صبح و با تلاوت قرآن آغاز شد، بعد از آن هم مجری پشت بلندگو رفت و به وضعیت غزه و رنج مردم در پی حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

در ادامه گروه سرود نوجوانان نیز سرودی اجرا کردند که پیرنگ کلی آن برگرفته از این آیه شریفه قرآن و شعار همیشگی ملت‌های مسلمان یعنی هیهات من‌الذله بود؛ مانند بیشتر شعارهایی که در این تجمع داده شد. شعارهای یا ایها المسلمون اتحدوا، اتحدوا، لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، دیگر شعارهای تجمع‌کنندگان در این مراسم بود.

مرگ اسرائیل نزدیک است

یکی از نوجوانان حاضر در این تجمع در مورد دلیل شرکت در آن به خبرنگار ایرنا گفت: امروز به نمایندگی از همه بچه‌ها به اینجا آمده ام زیرا می‌دانم به گفته رهبر مان، مرگ اسرائیل نزدیک است. بچه‌های غزه نباید تسلیم شوند، خدا آنها را امتحان می‌کند. ما با لبیک‌هایمان به آنها کمک می‌کنیم، شما پیروز می‌شوید و اسرائیل نابود است.

نوجوان دیگری هم گفت: نابودی آمریکا و اسرائیل قطعا نزدیک است زیرا رهبر گفته است. اینکه کودک‌کشی می‌کنند و بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی را بمباران می‌کنند کار غیرعادلانه ای است و خدا جواب این کار آنها را می‌دهد.

بانوی سالمند کفن‌پوش نیز که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت همانطور که صدام از مردم ایران شکست خورد، اسرائیل هم شکست می‌خورد و من آمده‌ام تا نشان دهم مردم ایران همیشه با مردم غزه هستند همانطور که در دفاع مقدس کنار همدیگر بودند.

بانویی هم با صدای رسا، شعار «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد/ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» را بارها در میانه تجمع اعلام کرد و بقیه حضار او را همراهی کردند.

از نوجوانان باورمند به سخنان رهبری تا بانوی کفن‌پوش؛ یک‌صدا برای غزه+فیلم

مردم ایران از ابتدای انقلاب در جبهه حق بودند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: وقتی ظلم توسط جبهه خبیث آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود، باید به الطاف الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل، ایمان داشته باشیم و در آمادگی کامل به سر ببریم و زمانی که دستور بکارگیری همه توانمندی‌ها در برابر دشمن اعلام شد، در اوج عمل کنیم.

سردار علی فدوی اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم هر آنچه را که باید به بندگان عنایت فرماید، عنوان کرده است و بر این اساس یک دستورالعمل برای موضوعات اساسی انسان فرموده‌اند که تا ابد تکلیف انسان را مشخص کرده است.

وی افزود: موضوع جنگ در فلسطین یکی از اساسی‌ترین مسائل در طول تاریخ برای بندگان است زیرا بندگانی که خدا آنها را آزاد آفریده، تحت ستم و مورد ظلم قرار می‌گیرند. در مقابل این دو صحنه، فردی که می‌خواهد رستگار شود، باید در برابر حق قرار گیرد و از مظلوم دفاع و با ظالم مبارزه کند تا هم در این دنیا و هم آن دنیا نجات یابد.

سردار فدوی افزود: خداوند ضمانت کرده که پیروزی، از آن خدا و حزب حق است و وقتی دل‌های ۹۰ درصد مردم دنیا به حرکت درمی‌آید و معطوف به حزب حق شده است، همه عالم طرفدار مردم مظلوم غزه می‌شوند.

از نوجوانان باورمند به سخنان رهبری تا بانوی کفن‌پوش؛ یک‌صدا برای غزه+فیلم

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی در جبهه حق بودند و در عمل، از سال ۱۳۴۲ با سخنان امام خمینی (ره) سمت و سوی خود را ایستادگی در برابر ظلم آمریکا قرار دادند. زیرا این رویه، دستور خداست و هر روز بر این ایستادگی در دوران رهبری امام خامنه‌ای و دستور ایشان برای تشکیل نیروی قدس سپاه، افزوده شد.

بعد از سخنرانی کوتاه سردار فدوی تجمع‌کنندگان شاهد روضه‌خوانی یکی از مداحان اهل بیت بودند و بعد از پایان مراسم به سمت محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران روانه شدند.

از نوجوانان باورمند به سخنان رهبری تا بانوی کفن‌پوش؛ یک‌صدا برای غزه+فیلم

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در سی و پنجمین روز جنگ غزه همچنان نگرانی‌های جهانی درباره فاجعه انسانی و کشتار مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف‌کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما صهیونیست‌ها بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم با رد پیشنهاد آتش بس تاکید کرده که همه برنامه‌ها و طرح‌های تل‌آویو برای جنگ، معطوف به کشتار و ویرانی بیشتر است‌.

بر اساس آخرین آمار منابع فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۰ هزار و ۱۶۵ نفر، زخمی‌ها به حدود ۲۷ هزار نفر رسیده است و بیش از ۲ هزار نفر زیر آوار مانده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha