۳۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد آبی است

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۷۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی در بروجرد وجود دارد که ۳۶ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

جواد گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: ۲۶ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی جاری ۶ هزارو ۲۰۰ هکتار با میانگین تولید پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و سطح کشت گندم دیم ۱۱ هزار هکتار با میانگین تولید ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: مجموع گندم خریداری شده در سال زراعی جاری ۶۱ هزار تن بوده که از این میزان حدود ۵۱ هزار تن توسط مراکز خرید سیلوها به صورت تضمینی خریداری شده است.
گودرزی اضافه کرد: شهرستان بروجرد در تولید گندم از میانگین عملکرد مقام اول استان لرستان را دارد.
وی همچنین مجموع سطح کشت جو آبی و دیم این شهرستان ۱۳ هزار و ۵۵۰ هکتار با تولید حدود ۳۵ هزار تن محصول جو است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: همچنین سطح کشت محصول کلزا ۲۷۵ هکتار در سال زراعی با تولید بیش از ۵۱۱ تن عنوان کرد و یادآور شد: محصول کلزا این شهرستان امسال با عملکرد بیش از ۲ تن در هکتار مقام دوم استان از نظر تولید را از آن خود کرده است.
گودرزی با اشاره به کشت کاملینا در بروجرد افزود: ۱۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص داده شده و در سال جاری تولید آن ۵۴ تن با میانگین حدود ۳۵۰ کیلوگرم در هکتار است.
وی گفت: سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha