۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85601551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروی انسانی نوآور عامل اصلی رشد کشاورزی است

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85601551
نیروی انسانی نوآور عامل اصلی رشد کشاورزی است

بروجرد - ایرنا - مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی از مهمترین عوامل رشد کشاورزی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبداله موموندی روز پنجشنبه در جشن شکرگذاری گندم که در روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بخش کشاورزی ۴۵ سال اخیر پول تزریق شده و بیشتر از حد از منابع آب و خاک استفاده کردیم، اکنون به دنبال تقویت نیروی انسانی هستیم و فعالیت ها و برنامه ها بر همین مبنا پیش می رود.

وی افزود: ۶۸ هزار نفر تاکنون برای انتخاب کشاورز نمونه و نوآور در کشور ثبت نام کرده اند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از آنها لرستانی هستند.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: کار ترویج و تخصص در بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد این مهم باید به صورت شبکه سازی پیش برود.

موموندی اضافه کرد: با وجود مقدار کم بارندگی در فصل رشد محصول ۱۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که این نتیجه مدیریت درست است که با تلاش های جمعی محقق شد.

وی ادامه داد: ۱۰ استان رکورد تولید گندم را شکستن که یکی از آنها لرستان بود که در بستر درست، مناسب و همکاری بین بخشی به وجود آمد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانه های گندم تجلی کار شما تلاشگران حوزه کشاورزی است، اجر شما کمتر از مجاهدان که در دفاع از کشور هستند، نیست.

عباس گودرزی ضمن گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: به برکت خون شهدا ما توانستیم از نقشه ها و توطئه های دشمن عبور کنیم، در شرایطی که تبلیغ علیه نظام در اوج است رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح می فرمایند که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: آینده ایران روشن و درخشان است و از چالش ها و پیچ های تند خواهیم گذشت، ما همه چیز داریم و جوانان و نوجوانان ما باید مورد الگو دهی خوبی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، آیین شکرگزاری برداشت محصول گندم (طرح جهش تولید در دیمزارها) در روستای حکیم آباد و کارخانه حکیم مزرعه نوآور کریم نادری در شهرستان بروجرد با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بروجرد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha