وزیر سابق اطلاع‌رسانی پاکستان: سخنرانی پزشکیان روزنه امید در جهان پرآشوب است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر سابق اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام مواضع رئیس جمهوری ایران طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دفاع از حق هسته‌ای تهران و حمایت از فلسطین را تحسین برانگیز دانست و گفت: سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان یک روزنه امید در جهان پرآشوب امروز است.

غلام مرتضی سولنگی چهره رسانه‌ای پاکستان روز شنبه طی گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: من سخنرانی دکتر پزشکیان را به طور کامل از تلویزیون تماشا کردم و آنچه برای من بسیار حائز اهمیت است اینکه وی با قدرت از سیاست هسته‌ای، دفاعی و کمک به ملت‌های منطقه به ویژه فلسطینیان حمایت کرد.

وی وضعیت جاری در خاورمیانه و جهان را به مثابه یک فضای مسموم برای کشورهای حامی صلح دانست و افزود: در چنین اوضاعی مواضع جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی دکتر پزشکیان در سازمان ملل متحد یک روزنه امید محسوب می‌شود.

مرتضی سولنگی گفت: رئیس جمهوری ایران سیاست خارجی کشورش در بحث عدم اشاعه هسته‌ای را تشریح کرد و نشان داد که تهران برای تعامل با جامعه جهانی از جمله ایالات متحده رویکرد انعطاف را می تواند داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار دوجانبه آقای پزشکیان با نخست وزیر پاکستان در نیویورک، ابراز اطمینان کرد که پیامدهای مثبت نشست سران دو کشور منجر به گشایش‌ فرصت‌های جدید همکاری بین تهران و اسلام آباد می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین سخنرانی رئیس دولت چهاردهم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دعوت از جهان برای رقم زدن عصری جدید آغاز شد و با دعوت تلویحی از آمریکا و غرب برای از سرگیری فصل جدیدی از مناسبات سیاسی با ایران پایان یافت؛ فصلی که در آن ایران آماده مراوده با جهان از جایگاه برابر است.

رئیس‌جمهوری ایران به تمام دولت‌هایی که راهبردی غیر سازنده در قبال تهران در پیش گرفته‌اند، هشدار داد که از تاریخ درس بگیرند و با اندیشه فرای محدودیت‌ها، کمک کنند که جهان دوران جدیدی را آغاز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha