۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85610170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره نخستین پزشک شهید دفاع مقدس در کرمان برگزار شد

کرمان- ایرنا- یادواره نخستین شهید پزشک دفاع مقدس "شهید حسین گرکانی‌نژاد" امروز (شنبه) با حضور استاندار کرمان در این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، یادواره شهید والامقام "حسین گرکانی‌نژاد" صبح امروز با حضور استاندار کرمان، رییس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و خانواده این شهید معزز در جوار گلزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

از شهید دکتر "حسین گرکانی‌نژاد" به عنوان اولین پزشک شهید جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود، وی پزشک ارتش بود و ۲۱ شهریور ۵۸ بر اثر درگیری با گروه‌های ضدانقلاب در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادواره پزشک شهید دفاع مقدس در کرمان برگزار شد
نمایی از یادواره نخستین شهید پزشک دفاع مقدس "شهید حسین گرکانی‌نژاد"

براساس این گزارش، همچنین استاندار کرمان در سی و چهارمین یادواره شهدای مهندسی رزمی هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله کرمان گفت: مهندسان رزمی جهاد، کار پشتیبانی را در جنگ داشتند و در همه لحاظ کار سخت و بزرگی مخصوصا در آخرین روزهای جنگ انجام دادند.
فداکار در خصوص چاپ زندگینامه شهدای دفاع مقدس گفت:حفظ خاطرات، جمع‌آوری و انتقال آنها در قالب کتاب به نسل جدید کار بزرگ و اثرگذاری است. 

‌علی کارنما، ‌فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع ‌مقدس نیز افزود: دفاع مقدس ۲ بعد توصیفی و تبیینی دارد ‌که بهتر است این ۲ زمینه را بشناسیم و به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: دشمن با برنامه‌ریزی وارد جنگ شد و سازمان مهندسی قوی داشت. حضور نیروهای جهاد در جبهه و در عملیات ثامن‌الائمه و حصر آبادان، ‌وحشت عجیبی در دل دشمن ایجاد کرد و باعث آزادی شهر و روستا شد. 


به گزارش ایرنا کتاب "سقای دشت کوچ" زندگینامه شهید "محمد آرمان" به قلم مهری‌ پورمنعمی، توسط استاندار و خانواده این شهید رونمایی شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha