طرح بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان جنوب خراسان رضوی آغاز شد

گناباد-ایرنا- طرح بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان شهرستان های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی روز شنبه با همکاری اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه آغاز طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان جنوب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای این طرح، نیروی زمینی ارتش با تامین و استقرار تجهیزات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز در شهرستان‌های گناباد و بجستان به معاینه دهان و دندان دانش‌آموزان پرداخته است.

سرهنگ شهباز زارعی ادامه داد: بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش آمادگی اعزام تجهیزات و امکانات لازم در زمینه های آزمایشگاه، اتاق عمل،‌ آزمایشگاه و سی.تی.اسکن برای درمان جامعه هدف شهرستان های گناباد و بجستان را دارد.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اعلام نیاز در زمینه معاینات دندان پزشکی، تجهیزات و نیروی انسانی لازم از سوی ارتش جمهوری اسلامی به این مناطق اعزام شده است و در سایر بخش ها هم آمادگی اعزام نیرو و تجهیزات لازم وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان شهرستان‌های تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) به مدت یک ماه با همراهی آموزش و پرورش و خیران و نیروی زمینی ارتش اجرا می شود.

دکتر جواد صادقی نسب اجرای طرح بهداشت دهان و دندان را اقدام مهمی برای غربالگری و ارتقاء سلامت دانش آموزان برشمرد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد نیز گفت: در قالب این طرح تجهیزات و نیروی انسانی توسط نیروی زمینی ارتش و هزینه مواد ترمیم دندان دانش آموزان با مشارکت خیران تامین می شود.

مجید فدوی گفت: گروه هایی با عزیمت به مدارس مناطق شهری و روستایی دانش آموزان که نیاز به ترمیم دندان داشته باشند را شناسایی و با رضایت والدین برای درمان به پزشکان فعال این طرح اعزام می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تامین هزینه های این طرح توسط خیران، غربالگری دندان برای دانش‌آموزان بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.

شهرستان های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارد.

۱۹ هزار دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

نزدیک به ۹ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

هفت هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی در شهرستان بجستان به تحصیل و تدریس در حوزه آموزش و پرورش عمومی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha