۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85610441
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ورود خودرو از ارمنستان به ایران تسهیل شد

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85610441
ورود خودرو از ارمنستان به ایران تسهیل شد

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز فرایند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران از مرز نوردوز خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن محمدزاده اظهار کرد: در دیدارهای ۲ سال گذشته و در حاشیه‌ برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد در ایروان مشکل تردد خودروهای پلاک ارمنستان به ایران مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت و امروز با پیوستن کشور ارمنستان به کنوانسیون « کارنه دوپاساژ » این مشکل رفع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: ما نیازمند ارتباطات بیشتر با کشور ارمنستان در حوزه گردشگری هستیم که آغاز فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند و شاهد حضور تعداد بیشتری از گردشگران در این منطقه باشیم.

مرتضی عابدین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان نیز در این باره گفت: عدم صدور مجوز عبور گمرکی در گذشته مورد انتقاد مسئولین و مردم محلی کشور ارمنستان بود و اتباع این کشور جهت ورود خودروهای شخصی به کشورمان باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت می‌کردند.

وی اظهار کرد: آغاز این فرآیند منجر به افزایش مراودات و توسعه ارتباطات مردمی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان خواهد شد.

کارن بالیان، مشاور ارشد استانداری و مرزبانی استان سیونیک ارمنستان نیز در مراسم آغاز فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران خاطرنشان کرد: دیدارهای متعدد و مهمی در زمینه تقویت روابط بین دو کشور ارمنستان و ایران صورت پذیرفته است و آمادگی همکاری در راستای توسعه گردشگری بین ۲ کشور هستیم.

وی تاکید کرد: با آغاز صدور مجوز عبور گمرکی به خودروهای ارمنی شاهد افزایش حضور گردشگران و مسافران کشور ارمنستان در ایران به خصوص منطقه آزاد ارس خواهیم بود و روابط بین ۲ کشور را در این بخش تقویت خواهد کرد.

منطقه آزاد ارس شامل بخش هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha