استاد دانشگاه فردوسی: شهادت سیدحسن نصرالله محور مقاومت را تغییر نمی‌دهد

مشهد-ایرنا-استادیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر چه شهادت سید حسن نصرالله ضایعه بزرگی برای محور مقاومت به شمار می‌رود، ولی محور مقاومت را تغییر نخواهد کرد.

دکتر محمدرضا آرام روز شنبه در حاشیه تجمع دانشگاهیان شهر مشهد در پی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمله به کشور لبنان و منطقه «ضاحیه» شهر بیروت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیروزی های محور مقاومت متکی و منحصر به افراد و اشخاص نبوده است و قطعا در تراز و سطح سید مقاومت، فردی برای رهبری مشخص خواهد شد تا این راه ادامه یابد.

وی ادامه داد: خداوند متعال پیروزی را برای جهان اسلام وعده داده است، از این رو اگر امروز به تعبیر مقام معظم رهبری عقب نشینی داشته باشیم به عقوبت الهی دچار خواهیم شد که یکی از آن‌ها فراگیری بلیه رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اگر نزدیک مرزهای کشور لبنان و فلسطین بودیم، وظیفه داشتیم لباس رزم بر تن کنیم و وارد این میدان شویم و اکنون باید با جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، جنایت های رژیم کودک کش سفاک را به مردم کشورمان و جهان معرفی کنیم.

وی گفت: امروز تبیین جنایات رژیم صهیونیستی و حقوق بشر آمریکایی و اسرائیلی، انفعال نهادهای بین المللی که هیچ موضع گیری موفقی در پی این جنایت ها ندارند و اینکه کشورهای موسوم به اسلامی، چرا از اسلام فقط به ظواهر آن اکتفا کرده اند و امروز هیچ ورود و نفوذی در این عرصه برای اتخاذ تصمیم مناسب ندارند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آرام ادامه داد: باید تبیین شود که چرا نخست وزیر سفاک رژیم صهیونیستی زمانی که در سازمان ملل برای مردم منطقه صحبت می‌کند، هم زمان ضاحیه بیروت وحشیانه بمباران می شود و هزاران نفر به خاک و خون کشیده می شوند.

وی افزود: امرور مکلف و موظف هستیم به هر نحو ممکن با اقدامات رژیم صهیونیستی مخالفت کنیم زیرا سکوت و انفعال ما، پاسخ "آری" به تجاوز هر چه بیشتر این رژیم در منطقه است و باید برای نشاندن این متجاوز اقدام عملی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه جنگ مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha