مسوولان خراسان رضوی: شهادت سیدحسن نصرالله سنگر مقاومت را استحکام‌ بخشید
شهید سید حسن نصرالله

مشهد- ایرنا- شماری از مسوولان استان خراسان رضوی با صدور پیام‌های تسلیتی، شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را موجب مستحکم‌تر شدن سنگر دفاع و مقاومت خواندند که عزم مجاهدان این راه را برای نابودی رژیم ستمگر صهیونیستی استوارتر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی شهادت این مجاهد نستوه به دست رژیم پلید صهیونیستی، شماری از مسوولان استان خراسان رضوی و مشهدالرضا در پیام های جداگانه ای با اعلام انزجار از حمله ددمنشانه این رژیم جعلی جنایتکار، شهادت سید مقاومت را تبریک و تسلیت گفتند.

مشاور وزیر و رییس نمایندگی وزارت خارجه شمال شرق در پیام خود نوشت: با تألم و تأثر و اندوه بسیار شهادت روحانی مجاهد و نستوه و رهبر شجاع و فداکار حزب‌اللّٰه لبنان سیدحسن نصراللّٰه را به ملت قهرمان لبنان، رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

احمد معصومی‌فر افزود: بی تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، پیروزی از آن حزب‌اللّٰه است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون خویش دنبال کردند.

قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه با انتشار بیانیه ای نوشت: شهید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، پرچمدار جبهه مقاومت و رهبری مدبر و مدیر بود که در این سال ها اتفاقات بزرگی را رقم زد و حزب الله لبنان امروز در جهان از یک نیروی سیاسی و مذهبی و اجتماعی فراتر رفته و بی شک با رفتن وی خللی در ادامه این راه ایجاد نخواهد شد.

این بیانیه افزوده است: روح این شهید بزرگوار و همه شهدای مدافع حرم و امنیت و دیگر مردانی که به آنچه با خدا عهد بستند، صادقانه وفا کرده و به شهادت رسیدند در جوار رحمت حق آرام و جاودانه خواهد بود و اندیشه و تفکر مقاومت و مکتب سید مقاومت انشاالله تا نابودی رژیم صهیونیستی به دست جوانان امت اسلامی ادامه خواهد داشت.

فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی نیز در پیام خود آورده است: شهادت سید مقاومت، سنگر تسخیرناپذیر دفاع را مستحکم‌تر از قبل کرده و عزم راستین دفاع تا نابودی رژیم ستمگر صهیونی را برای جهان اسلام، مستحکم و پایدار می‌سازد.

سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی افزود: پرواز ملکوتی شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که شهادت آرزویش بود در آسمان جبهه مقاومت جاودانه می‌ماند و برکات جهاد پس از سالیان بی شمار چونان خورشیدی فروزان روشنگر مسیر جهادگران جبهه دفاع و مقاومت خواهد بود.

شهادت به دست شقی‌ترین قوم

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در پیام خود آورد: شهادت سید مخلص و بزرگمرد جبهه مقاومت اسلامی، مجاهد پرافتخار اسلام حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید سیدحسن نصرالله و همراهان وی به ویژه سردار رشید شهید سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان به دست شقی‌ترین قوم روی زمین، باند تروریستی حاکم بر رژیم پلید اشغالگر قدس را به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا و عموم ملت های غیور و شهادت طلب لبنان و ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سیدهادی طباطبایی افزود: کالبد آن بزرگ‌مجاهد حسینی بیش از این تاب روح با عظمت او و اشتیاقش به شهادت در راه خدا و اعتلای کلمه توحید را نداشت و قلبش در راه آزادی قدس، می‌تپید. ملت‌های مظلوم و مقاوم منطقه به خصوص فلسطین، لبنان و ایران، قدردان مجاهدات آن شهیدان بزرگوار بوده و خواهند بود و با جهاد خود در راه آزادی قدس شریف، راه مبارزه و فتح را ادامه خواهند داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در پیامی نوشت: رژیم جنایتکار، وحشی، خبیث، تروریسم و جعلی اسرائیل بار دیگر اوج شقاوت، بزدلی، جنگ افروزی، حماقت و چهره کریه سردمداران جنایت و تجاوز را نمایان کرد و سید مقاومت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم بی دفاع لبنان را به شهادت رساند.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: شهید نصرالله، زندگی و عمر خود را در مسیر مجاهدت، ایستادگی، مقاومت در برابر رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و آزادی قدس شریف صرف کرد و به دیگر شهید جبهه مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی پیوست و مسلما خون این شهیدان و دیگر شهدای جبهه مقاومت، باعث انسجام و وحدت بیشتر در نابودی هر چه سریعتر این رژیم جعلی خواهد شد که با حمایت شیطان بزرگ آمریکا دست به چنین جنایاتی می زند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در پیام خود آورده است: مقاومت، راهی نیست که با شهادت سید مقاومت و دیگر شهدای گرانقدر خاتمه یابد و خون شهدای مقاومت به ویژه شهید نصرالله قدرت شگرف در این راه برای جبهه مقاومت خواهد بود و تا تحقق پیروزی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

مهدی دونده اظهار کرد: به لطف و عنایت قهار المعین، مقاومت پایدارتر و پویاتر از قبل در راه نیل به آرمان روشن آزادی گام برخواهد داشت و رژیم سفاک ‌صهیونیستی را رسوا و ‌محو خواهد کرد.

فرماندار طرقبه شاندیز نیز افزود: دشمنان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سیدحسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است.

حمیدرضا رحیمیان ادامه داد: رژیم سفاک صهیونیستی در هنگامه شکست مفتضحانه برای جبران انزوای خود، به ترورهای هدفمند و مذبوحانه روی آورده است، غافل از آنکه روز به روز بر رسوایی این رژیم جنایتکار و ضدبشری افزوده خواهد شد.

اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرد

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان تسلیت خود نسبت به این واقعه ددمنشانه اظهار کرد: رژیم تروریست، غاصب صهیونیستی با به شهادت رساندن فرماندهان ارشد جبهه مقاومت، و به ویژه مجاهد نستوه سید مقاومت، سیدحسن نصرالله، از تمام خطوط قرمز عبور کرده و روز به روز به نابودی نزدیک‌تر می‌شود.

احسان عظیمی‌راد افزود: جبهه مقاومت تاکنون از این دست حوادث کم ندیده و هر بار با انگیزه‌تر و پرقدرت‌تر به دفاع از آرمان فلسطین و مظلومان پرداخته است. شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و دیگر شهیدان محور مقاومت، نمی‌تواند مسلمانان را به عقب نشینی وادارد و شهادت سیدحسن نصرالله، انرژی‌ای مضاعفی را برای نبرد با صهیونیسم و دفاع از قدس شریف به پیکره مقاومت تزریق خواهد کرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نیز در پیام خود نوشت: مسجدیان خراسان، در لبیک به فرمان قائد عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، برای حمایت و نصرت حزب‌الله سرافراز با تمام توان و در تمام میدان‌ها، تا نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی و آزادی قدس شریف آماده‌اند.

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع ادامه داد: این جنایت هولناک که در ادامۀ جنایات وحشیانۀ صهیونیست‌ها در یک سال اخیر که منجر به کشتار و نسل‌کشی گستردۀ مردم مظلوم فلسطین و لبنان شده است صورت گرفت، با حمایت همه جانبۀ فنّی، اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکای جهانخوار انجام شد و برگ سیاه دیگری به دفتر تبه‌کاری و جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم پلید بین‌الملل افزود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در پیامی اظهار کرد: این ضایعه عظیم نه تنها برای ملت‌های آزاده و مجاهدان راه حق، بلکه برای تمامی کسانی که در مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم گام برمی‌دارند، اندوهی بس سنگین است.

حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: این شهید بزرگوار نماد ایثار، شجاعت و اخلاص در راه خدا بود و خون پاک او، همچون دیگر شهدای والامقام، مشعلی فروزان برای ادامه مسیر مبارزه با استکبار و ظلم جهانی خواهد بود. شهادت او بی‌شک نیرویی تازه به تمامی مجاهدان جبهه مقاومت خواهد بخشید و وعده الهی که پیروزی نهایی از آن مظلومان و مستضعفان است، بیش از پیش نزدیک خواهد شد.

جنایت های پی در پی رژیم صهیونیستی نشانه استیصال است

 رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی در پیام خود به مناسبت شهادت مجاهد شهید سید حسن نصرالله، و شهید سرافراز سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان و جمعی از یاران ایشان آورده است: اقدامات ددمنشانه و ضد انسانی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، به ویژه در حمله اخیر به منطقه جنوب بیروت که منجر به شهادت مجاهد بزرگ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از یاران ایشان شد، نشان دهنده اوج ضعف و استیصال این رژیم سفاک بوده است.

حجت الاسلام رضا زرندی افزود: پایمردی این شهید بزرگوار و مجاهد نستوه، در ایستادگی در برابر ظلم آشکار صهیونیست ها، محور مقاومت را پایدار و تمام نشدنی کرد. سکوت مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، در برابر این جنایات نیز نشان دهنده ناکارآمدی این نهادها و مجامع در برابر زورگویان و ستمکاران جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار است.

رییس شورای قضایی استان ادامه داد: همانگونه که حضرت آیت‌الله خامنه ای ولی امر مسلمین به درستی فرمودند، در شرایط کنونی و در پیچ مهم تاریخی، بر تمامی آزادی خواهان و مسلمانان جهان فرض است که با تمام توان و از هر طریق ممکن به یاری مردم ستم دیده فلسطین و لبنان بشتابند.

وی ادامه داد: تاریخ گواهی می دهد که ظلم پابرجا نخواهد ماند و آه مظلومان دامن ظالمان را خواهد گرفت، این یک سنت الهی است و در سنن الهی تغییری راه ندارد.

ارشد ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق کشور نیز در پیام خود آورده است: رژیم نامشروع صهیونیستی این‌بار نیز دست به جنایت بزرگی زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ دبیر کل محبوب حزب الله سید حسن نصرالله «ره» را به شهادت رساند.

سرتیپ دوم ستاد سیروس امان الهی افزود: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی که پس از شکست‌های پیاپی در برابر رزمندگان مقاومت از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، اکنون با هدف قرار دادن رزمندگان حزب الله و مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند.

وی اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند».

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در پیام خود آورده است: قلب‌های ما لبریز از ماتم و اندوه است، زیرا مجاهدی بزرگ را از دست دادیم اما راهی جز تسلیم در برابر قضا و قدر الهی نیست و مقاومت با قدرت بیشتری راه خود را ادامه خواهد داد همانگونه که سید حسن نصرالله در طول حیات خود برای این هدف تلاش کرد.

علیرضا تاج فیروز افزود: بار دیگر با اعلام انزجار از رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی، شهادت سید مقاومت را از سوی خود و به نمایندگی از جامعه ورزش و جوانان استان به ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب و تمام رزمندگان جبهه مقاومت و آزادگان جهان تسلیت می‌گویم.

 عمر شریف این مبارز بزرگ تفسیر اسلام ناب بود

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با تسلیت شهادت سید مقاومت، مبارز نستوه، مجاهد مخلص سید حسن نصر الله گفت: هر لحظه عمر شریف این مبارز بزرگ، تفسیر اسلام ناب بود، هر آهنگ سخن این مجاهد، گامی در تحقق وعده الهی در وراثت زمین برای مستضعفان بود، هر وعده او صدق وعده الهی را به رخ می کشید و هر هشدار او، خواب را بر دشمنان پریشان می کرد..

حسن اخلاقی امیری در پیام خود آورده است: اینک روح بلند سید مقاومت پس از سال‌ها مبارزه بی امان، آرام گرفت و در آغوش همرزمان شهیدش به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حال ما هستیم و وظایف خطیر دفاع از مقاومت مقتدر مظلوم، ما هستیم و رهرویی از این شهید عزیز و ما هستیم و مقابله با دشمنی به وسعت استکبار جهانی ولی دشمن بداند که هنوز طنین صدای این شهید عزیز به گوش می رسد که «هیهات من الذله»

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز در پیام خود اعلام کرد: مقاومت یک راه است و محور مقاومت، محور آزادی مستضعفان و آزادی‌خواهان. شهیدان این راه، زندگان تاریخ خواهند بود.

محمود امانی‌بنی افزود: شهادت متدینِ صادق و مجاهد نستوه، سید مقاومت، سید حسن نصرالله به‌دست خبیث‌ترین موجودات عالم یعنی صهیونیست‌های وحشی، سندی روشن برای مظلومیت و حقانیت مجاهدان راه خدا است.

واحد فرهنگی لشکر فاطمیون نیز در پیام خود آورده است: سید آزادگان و مجاهدان فی سبیل الله، سید حسن نصرالله، شهید زنده بیش از سه دهه ایستادگی در برابر دشمن سفاک صهیونیست، پس از سال‌ها مجاهدت خستگی‌ناپذیر، بر اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل شد و روح پاکش در جوار رحمت الهی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: در امتداد لبیک جهانی جبهه آزادی قدس شریف، «لشکر فاطمیون» اعلام می‌دارد اگر چه فقدان «سید مقاومت» و شمار دیگری از فرماندهان و رزمندگان جبهه حق علیه باطل، ضایعه‌ای غمناک و جبران ناپذیر به‌شمار می‌رود، اما نه تنها خللی در عزم جبهه مقاومت به وجود نیاورده است، بلکه عزم ما را برای به خاک مالیدن پوزه این سگ هار منطقه دو چندان کرده است.

این بیانیه می افزاید: به اذن الهی و در کنار تمام آزاداندیشان، آزادی‌خواهان و بزرگ‌مردان آزادی مسجدالاقصی و با عزمی راسخ ضمن اعلام حمایت کامل از برادران مجاهد حزب الله لبنان، آمادگی خود را برای رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث صهیونیستی اعلام کرده؛ در کنار سایر نیروهای مقاومت منطقه، ضربه نهایی را بر پیکره فرسوده رژیم رو به‌ زوال صهیونیست وارد خواهیم ساخت.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha