محکومیت جنایات اسرائیل؛محور نشست «مبارزه ضدفاشیسم» در سفارت ونزوئلا در تهران

تهران- ایرنا- در نشست یک روزه «مبارزه ضد فاشیسم؛ با محوریت اقدامات نیروهای فاشیست در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر ونزوئلا» که صبح امروز در محل سفارت ونزوئلا در تهران و با حضور سفرای کشورهای کوبا، نیکاراگوئه و بولیوی و کنش‌گران «خانه آمریکای لاتین» برگزار شد ، حاضران، همزمان با رد اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غرب آسیا را به عنوان مصداق بارز فاشیسم محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ؛ رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا در تهران که میزبانی این نشست را عهده‌دار بود، با تاکید بر انتخاب نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور طی یک فرآیند کاملا دموکراتیک، جنگ رسانه‌ای غرب علیه کشورش را محکوم کرد.

رومینا گوادالوپه پرز سفیر بولیوی در تهران نیز بر اهمیت دکترین نظامی و امنیتی خاص جمهوری بولیواری ونزوئلا تاکید و ابراز امیدواری کرد سایر کشورهای آمریکای لاتین با اجرای این دکترین توانمند بر طرح‌های توطئه‌آمیز دولت‌های متخاصم غلبه کنند.

الکسیس باندریچ وگا سفیر کوبا در تهران نیز موضع‌گیری دولت هاوانا مبنی بر حمایت قاطعانه از دولت مادورو در برابر نظام امپریالیستی را تکرار کرد و راکون البرتو مونکادا
کولیندرس سفیر نیکاراگوئه از آمادگی کشورش برای کمک و حمایت نظامی در برابر توطئه‌های فاشیستی مخالفان دست راستی خبر داد.

مقام‌های حاضر در این نشست، با دفاع از حاکمیت ونزوئلا و رد دخالت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در روند انتخابات این کشور، تحریم‌های غیرقانونی و پیامدهای آن‌ها برای ملت ونزوئلا و سایر کشورهای تحت این اقدام خصمانه را مورد انتقاد قرار دادند.

فصل مشترک و مورد توجه نشست امروز، رد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و ملت فلسطین به عنوان نماد آشکار یک رژیم فاشیست علیه ملتی تحت ستم و برخوردار از حق آزادی و عدالت بود. سخنران‌های حاضر همزمان با لزوم متوقف کردن ماشین جنگی رژیم تل‌آویو و رد حملات به لبنان، نسبت به فراگیر شدن یک جنگ منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند.

حمید شهرابی مسئول تحقیقات «خانه آمریکای لاتین» صهیونیسم را مصداق فاشیسم ارزیابی کرد و با تاکید بر ضرورت گرامیداشت تلاش‌های جبهه مقاومت، مقابله و سرکوب جریان‌های رو به رشد فاشیسم در جهان را مسأله ای حیاتی و حائز اهمیت برشمرد.

پیش از این، کنفرانس دو روزه ضدفاشیسم (۱۱ و ۱۲ اوت) در شهر کاراکاس با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۹۵ کشور جهان برگزار شد و موضوعاتی چون فاشیسم نوین و فعالیت‌های مشابه پیرامون محکومیت فاشیسم و تدوین یک دکترین جدید برای مبارزه با آن مورد بررسی قرار گرفت.

دلسی رودریگز معاون اجرایی رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنرانی آغازین این کنفرانس، به مساله فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و مردم فلسطین را عالی‌ترین مظهر مقاومت در برابر فاشیست دانست؛ مردمی که از نگاه وی، به مبارزات بشریت الهام می‌بخشند و هرگز تسلیم نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha