روسیه ترور «سید حسن نصرالله» توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو، «ترور سیاسی» رهبر مقاومت لبنان توسط اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: ترور سیاسی دیگری که توسط [رژیم] اسرائیل انجام شد را به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدام خشونت‌آمیز مملو از پیامدهای قابل توجه بیشتری برای لبنان و کل خاورمیانه است.

این وزارتخانه افزود: طرف اسرائیلی نمی‌توانست از این خطر آگاه نباشد، اما دست به چنین اقدامی یعنی کشتن شهروندان لبنانی زد که در واقع موج جدیدی از خشونت‌ها را به طور اجتناب ناپذیری به همراه خواهد داشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم که به سرعت به خصومت‌ها پایان دهد. این موضوع، امکان توقف خونریزی و ایجاد شرایطی برای حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک را فراهم می‌کند.

مسکو تاکید کرد که در شرایط خطرآفرین کنونی، جامعه جهانی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فرو رفتن منطقه در جنگی تمام‌عیار انجام دهد.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله در پی حمله جنایتکارانه عصر جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی روز گذشته محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha