شخصیت‌های روس: شهادت نصرالله، مبارزه با اسرائیل را تقویت می‌کند

مسکو- ایرنا- جمعی از شخصیت‌ها و نهادهای دینی و سیاسی روسیه با صدور بیانیه‌هایی، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین، لبنان و سوریه را محکوم کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، خلل ناپذیری در روحیه جریان مقاومت برای مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی از نکات برجسته در این پیام‌ها بود.

تقویت روحیه مبارزه با رژیم صهیونیستی
از آن جمله، حزب اتحاد ملی روسیه از تصویب بیانیه‌ای به اتفاق آرا در این پیوند در جلسه هیأت رئیسه این حزب خبر داد.
در بیانیه این حزب که ریاست آن را سرگئی بابورین معاون پیشین دومای دولتی روسیه برعهده دارد، اقدام رژیم صهیونیستی در شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان محکوم شده است.
در این بیانیه همچنین جنگ‌افروزی جدید اسرائیل علیه لبنان به شدت محکوم شده است.
حزب اتحاد ملی روسیه در این بیانیه افزوده است: ما تسلیت عمیق خود را به ملت لبنان و فلسطین، همه جریان مقاومت در برابر تجاوزگری‌ اسرائیل در رابطه با شهادت سید حسن نصرالله شخصیت برجسته لبنانی، همرزمانش و بسیاری از غیرنظامیان در لبنان و فلسطین ابراز می کنیم.
در این بیانیه آمده است: یاد آنها روحیه مبارزان برای آزادی سرزمین های اشغال شده توسط اسرائیل را تقویت می‌کند.
حزب اتحاد ملی روسیه در ادامه با اعلام همبستگی خود با مبارزان راه آزادی فلسطین، از رژیم صهیونیستی خواسته است که نسل‌کشی در خاورمیانه را متوقف و از سرزمین های اشغالی عقب‌نشینی کند.

شخصیت‌های دینی مسلمان روسیه نیز اقدام رژیم صهیونیستی در حملات مکرر به لبنان را محکوم کردند. از آن جمله، شیخ راویل عین‌الدین رئیس اداره دینی مسلمانان و مفتی اعظم روسیه پیام تسلیتی در این زمینه صادر کرد. (متن این پیام را اینجا بخوانید. )

محکومیت اسرائیل
مفتی نفیع الله آشیروف رئیس اداره دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه نیز در پیام تسلیتی به این مناسبت نوشت:‌من از طرف خودم و از طرف مسلمانان روسیه، عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود را در این زمان دشوار که شاهد از دست‌دادن شیخ حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هستیم را به برادرانمان در لبنان تسلیت عرض می‌کنم.
در ادامه این پیام آمده است: این رویداد غم‌انگیز که در نتیجه حملات هوایی تروریستی اسرائیل رخ داد، همچنین به جان‌باختن شهروندان لبنانی منجر شده است و این موضوع،‌ بر درد، غم و اندوه ما نسبت به وضعیت و چالش‌هایی که مردم لبنان از آن رنج می‌برند، می‌افزاید.
رئیس اداره دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه خاطرنشان کرد: مسلمانان این کشور در همبستگی با برادران خود در لبنان و فلسطین ایستاده‌اند و از مبارزات دلیرانه مقاومت و ایستادگی آنها در برابر بی‌عدالتی و تجاوزات صهیونیست‌ها قدردانی می‌کنیم.
در ادامه این پیام آمده است: مقاومت پربرکت در لبنان و فلسطین، روحیه وحدت اسلامی و مبارزه برای آزادی، عدالت و کرامت انسانی را تقویت می‌کند.
مفتی آشیروف تأکید کرد: در این مقطع حساس، ما مسلمانان روسیه اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل را که منجر به تشدید تنش در منطقه و نیز جان باختن مردم بیگناه فلسطین و لبنان شده است را به شدت محکوم می‌کنیم.
این شخصیت دینی روسیه تأکید کرد که ما خواستار صلح و عدالت در لبنان، فلسطین و کل منطقه خاورمیانه هستیم.

شهادت نصرالله، حزب‌الله لبنان را قوی‌تر می‌کند
پایگاه اینترنتی اسلام نیوز که به زبان روسی فعالیت دارد نیز در مصاحبه‌ای از قول یک کارشناس مسائل فلسطین نوشت: شهادت سید حسن نصرالله نه تنها خللی در حزب‌الله لبنان ایجاد نمی‌کند، بلکه آن را قوی‌تر می‌کند.
علی ریماوی افزود: سازوکار اداره حزب‌الله لبنان به گونه‌ای است که فقدان دبیرکل آن، نه تنها منجر به ایجاد مشکل نخواهد شد، بلکه سبب خواهد شد که مبارزان آن با اراده قوی‌تری به مبارزه با دشمن صهیونیستی بپردازند.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با گام برداشتن در مسیر ترور رهبران لبنانی و فلسطینی به دنبال سوق دادن مخالفان خود به مذاکره با شرایط دلخواه این رژیم است؛ ما بر این باور هستیم که تل آویو نمی‌تواند به این هدف خود دست یابد.
این کارشناس مسائل فلسطین گفت: در صورت آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل در خاک لبنان، تل‌آویو بازنده خواهد بود و از پا درخواهد آمد؛ چرا که تاریخ ثابت کرده است در نبردهای بین ارتش‌های کلاسیک و جنبش‌های مسلحانه بزرگ، پیروزی از آن جنبش‌ها است؛ این اتفاق پیش‌تر در ویتنام، لبنان، عراق، افغانستان و امروز در غزه افتاده است.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.
سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: قتل سیاسی دیگر رخ داده توسط اسرائیل را شدیدا محکوم می کنیم. این اقدام نظامی مملو از عواقب شدیدتر بهت آور (دراماتیک) برای لبنان و کل خاورمیانه است.
وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه افزود: طرف اسرائیلی نمی‌توانست قبل از اقدام چنین خطری را درک نکند، اما برای چنین اقدامی گام برداشت.
در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن شهروندان لبنانی، عملا و به صورت ناگزیر منجر به موج جدیدی از خشونت منجر خواهد شد. بنابراین، مسئولیت کامل تشدید تنش های بعدی بر عهده اسرائیل است.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: باری دیگر از اسرائیل می خواهیم که فوراً اقدامات نظامی را متوقف کند. این گام می تواند توقف خونریزی و ایجاد شرایط برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک را ممکن سازد. در شرایط فوق‌العاده خطرناک کنونی، اعضای مسئول جامعه بین‌الملل باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فرو رفتن منطقه در یک درگیری مسلحانه تمام عیار را به کار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha