ورزشکاران پدل برد قشم به یاد شهید مقاومت به آب زدند

قشم - ایرنا - پانزده ورزشکار پدل برد جزیره قشم به یاد شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مسافت ۱۰۰ متر سرعت را در اسکله گردشگری دهخدا نگین خلیج فارس پارو زدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در این رقابت‌ که با حضور ۱۵ ورزشکار به طور مجزا در ۲ بخش نوجوانان و بزرگسالان به همت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، کمیته ورزش های موج سواری قشم، موسسه ورزشی آب های آرام کلودنگ و اداره ورزش سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد در نهایت نفرات برتر بدین نحو مشخص و معرفی شدند.

۱۰۰ متر مردان (نوجوانان) سلمان سفاری، امیر ایمانی و عبدالجلیل خدنگ به ترتیب به مقام های اول تا سوم رسیدند.

در بخش ۱۰۰ متر مردان (بزرگسالان) هم عبدالرحمان فارغی، فرید مظفری و عبدالجلیل ایرانی به مقام نخست تا سوم دست یافتند.

به گزارش ایرنا، در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به محله مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت پایتخت لبنان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا دوازده جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

پدل برد، ورزشی است که در آن ورزشکار روی یک تخته بزرگ (برد) می‌ایستد و با استفاده از پارو (پدل) حرکت می‌کند.

این ورزش را در بسیاری از محیط‌های آبی از جمله دریا، آب‌های، ‌ رودها و کانال‌ها می‌توان انجام داد؛ البته با این که شباهت‌هایی به ورزش موج‌سواری یا قایقرانی دارد، اما با همه این ورزش‌ها متفاوت است و ویژگی‌ها، تجهیزات و مهارت‌های خاص خودش را دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha