۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85612008
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع رگبار پراکنده و رعد و برق

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به بالابودن ضرایب ناپایداری، رگبار پراکنده و رعد و برق و زش باد از روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: افزایش رطوبت، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده و رعد و برق وزش بادهای متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه ای و احتمال وقوع گرد وخاک محلی و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش بادهای متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه ای و احتمال گرد و خاک همرفتی برای روز دوشنبه در مناطق مرکزی، شمالی، شرقی و شمال شرقی و وزش بادهای متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه و برخاستن گرد و خاک محلی در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی برای روز سه شنبه قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی ، استقرار جریانات جنوبی و مرطوب را تا روز پنجشنبه در استان نشان می‌دهد که سبب افزایش رطوبت در نوار ساحلی ، مناطق جنوبی ، مناطق مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شرقی خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: در این مدت، به ویژه روز دوشنبه با توجه به ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابر و رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین تا روز چهارشنبه، در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وزش بادها در برخی ساعات بصورت متوسط همراه با تندبادهای لحظه ای و برخاستن گرد و خاک موقتی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۴۱.۲ و ایذه با ۱۸.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز به ۲۳.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha