تهرانی‌ها روز سردی را تجربه کردند/ بارش ۳۰ سانتیمتر برف در توچال

تهران بزرگ - ایرنا - براساس پیش‌بینی‌ها و آمارهای موجود اداره کل هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته تا امروز یکشنبه هشتم مهرماه تهرانی‌ها روز سردی را تجربه کردند زیرا علاوه بر بارش باران در مناطق مختلف در ارتفاعات توچال نیز ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر برف باردیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در ۲ روز آینده روزهای ابتدایی مهرماه سال جاری با آسمانی قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین پیرو هشدار سطح زرد در این مدت با فعالیت متناوب سامانه بارشی، در بعضی ساعات به ویژه بعدازظهر تا اواخر وقت دوشنبه، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات بالادست احتمال بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

تهرانی‌ها روز سردی را تجربه کردند/ بارش ۳۰ سانتیمتر برف در توچال

پیش‌بینی روند تدریجی افزایش دما از امروز تا چهارشنبه

پیش‌بینی‌های این اداره کل نشان می‌دهد که از بعدازظهر روز چهارشنبه تا پنجشنبه در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های جنوبی و غربی تهران وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک مورد انتظار است. همچنین از امروز تا چهارشنبه روند تدریجی افزایش دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعات موجود در اداره کل هواشناسی استان تهران، مردم پایتخت ۲۴ ساعت گذشته را با دمای ۱۱ درجه تجربه کردند که این کاهش دما در سال‌های اخیر در روزهای ابتدایی پاییز بی‌سابقه بوده است.

طبق اعلام این اداره کل، وضعیت هوای ۲۴ ساعت گذشته استان تهران قابل تامل است زیرا در فرودگاه مهرآباد کمینه دمای شب گذشته ۱۱ درجه سانتیگراد و میزان بارندگی نیز در این ایستگاه به ۱۳.۴ میلیمتر رسیده است. این آمارها نشان می‌دهد که هوای تهران در این روزها، سرد شده همان طور که روز گذشته تهران یکی از سردترین مراکز کشور بود.

تهرانی‌ها روز سردی را تجربه کردند/ بارش ۳۰ سانتیمتر برف در توچال

بارش بیش از ۳۰ سانتیمتر برف در توچال

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران درباره میزان بارش برف در این استان اعلام کرد: میزان انباشت برف به صورت میانگین در ارتفاعات توچال حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر تخمین زده شده است. البته پس از کاهش ناپایداری‌ها از صبح امروز یکشنبه به صورت موقت شاهد تابش درخشان آفتاب بر روی برف در ارتفاعات توچال بودیم.

براساس اطلاعات موجود از صبح امروز دوباره به دلیل رطوبت بالا در منطقه شاهد رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات و نیمه شمالی شهر هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha