استاندار فارس: احیای واحدهای تولیدی با کمک بخش تعاون امکان پذیر است

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد با کمک بخش تعاون امکان پذیر است و مدیریت ارشد فارس پذیرای پیشنهادهای سازنده در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در اولین جلسه شورای تعاون استان فارس افزود: اگرچه تلاش‌ها کمک کرده وضعیت استان در حوزه تعاون و اشتغال رو به بهبودی باشد اما هنوز تا آنچه شایسته جامعه اسلامی است فاصله داریم؛ در جامعه اسلامی بیکاری یک نفر نیز شایسته نیست.

وی گفت: ایجاد شغل، مشکلات و معضلات اجتماعی را به شدت کاهش می‌دهد و ضروری است ایجاد شغل متناسب با تحصیل و توانمندی افراد باشد و شورای توسعه تعاون شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران به صورت فصلی برگزار و گزارش عملکرد آن نیز ارائه شود؛ این مهم یکی از معیارهای ارزیابی فرمانداران خواهد بود.

ایمانیه با اشاره به غیر فعال شدن برخی از تعاونی‌های تولیدی گفت: پیشنهادهای عملیاتی برای احیای مجدد این تعاونی‌ها ارائه شود.

استاندار فارس با اشاره به تشکیل تعاونی مصرف ادارات، خواستار ایجاد و تشکیل تعاونی تولیدی سازمان‌ها شد و تحقق این موضوع را تحقق شعار سال ۱۴۰۳ دانست.

استاندار فارس : احیای واحدهای تولیدی با کمک بخش تعاون امکان پذیر است

در این جلسه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاس عملکرد ویژه فارس در حوزه تعاون و اشتغال و کارآفرینی لوح تقدیری به استاندار فارس اهدا کرد.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این جلسه گفت : دستگاه‌های اجرایی سهم ۲۵ درصدی تعاون را باید در طرح‌های استانی و ملی ببینند و به آن الزام داشته باشند. برای اجرای سند توسعه تعاون استان فارس نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وحید خداپرست با تاکید بر لزوم برگزاری نشست فصلی شورای توسعه تعاون استان، گفت: در سند توسعه تعاون کشور وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغالزایی تعاون فارس در حوزه خدمات است، اضافه کرد: بیش از شش هزار تعاونی فعال در فارس وجود دارد.

خداپرست با بیان اینکه سند توسعه تعاون در اسفند ۱۴۰۱ توسط هیات دولت تصویب و سپس ابلاغ شده است، گفت: در این سند چشم انداز ۱۰ ساله تعریف شده که بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح اشتغال پایدار ازجمله اهدافی است که در پی اجرای آن محقق خواهد شد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: در فارس پیش بینی‌هایی متکی بر توانمندی‌های این استان انجام شده است که در حوزه شرکت تعاونی‌های توسعه و عمران، فارس رتبه اول کشور را دارا است و با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌هایی ازجمله دانش بنیان، کشاورزی و روستا تعاون نیز اقداماتی برای تحقق سند توسعه تعاون فارس تعریف شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی ،خدمات و ... برای اجرای سند توسعه تعاون فارس نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم که در راهبردهای کلان این سند بازنگری و بر اصلاح سیاست‌های آموزشی و ... تاکید شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه‌های اجرایی سهم ۲۵ درصدی تعاون را باید در طرح‌های استانی و ملی ببینند و به آن الزام داشته باشند، افزود: واحد تعاون باید در دستگاه‌های اجرایی مرتبط ایجاد و نماینده هر دستگاه در اجرای سند توسعه تعاون نیز معرفی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، تعیین تکلیف کمیته‌های تخصصی اجرای سند توسعه تعاون استان و تشکیل شورای توسعه تعاون در شهرستان‌های فارس به ریاست فرمانداران را نیز خواستار شد زیرا معتقد است که این اقدامات می تواند فارس را در عرصه تعاون پیشتاز کشور سازد که همه این موارد و پیشنهادات مورد موافقت استاندار فارس در جلسه قرار گرفت و مصوب شد.

استاندار فارس : احیای واحدهای تولیدی با کمک بخش تعاون امکان پذیر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان فارس: بیش از ۲۶ هزار شغل در سال ۱۴۰۳ در فارس ایجاد شده است

خداپرست در ادامه به وضعیت اشتغال استان نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد استان فارس در سال ۱۴۰۱ در حوزه ایجاد اشتغال ۱۲۹.۵ درصد و با بیش از ۷۶ هزار اشتغال محقق شد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۲۶ و نیم درصد با بیش از ۸۳ هزار اشتغال در این استان صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۴۸ درصد تعهد اشتغالزایی فارس محقق شده که ۲۶ هزار و ۵۱ نفر است و مجموع تعهد امسال استان ۵۴ هزار و ۹۵۱ نفر است.

وی ادامه داد: شاخص مهمی با عنوان اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز امسال در سامانه رصد اشتغال کشور تعریف شده که تعهد فارس در این شاخص ۱۵ هزار و ۶۷۸ نفر اشتغال است که در مقایسه با استانهای همتراز بیش از میانگین سطح کشور و پس از استان تهران بیشترین تعداد سهم کشور برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان استان فارس تعریف شده که تاکنون ۴ هزار و ۱۸ اشتغال آن محقق شده است که فارس در تعداد اشتغال ثبت شده فارغ التحصیلان نیز رتبه دوم کشور را پس از تهران در شش ماهه اول به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha