هوای برخی شهرستان‌های جنوب کرمان در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت

جیرفت- ایرنا - بیشتر شهرستان های جنوب استان کرمان امروز برای دومین روز پیاپی درگیر آلودگی هوا بودند که این میزان در شهرستان رودبار جنوب و جیرفت به سطح بسیار ناسالم رسید.

به گزارش ایرنا بر اساس سامانه پایاش کیفی هوا شاخص pm ۲.۵ در رودبارجنوب ۲۶۲ و در جیرفت به ۲۰۸ رسید و هوا برای همه افراد بسیار ناسالم محسوب می شود.

با توجه به اینکه فقط در این ۲ شهرستان ایستگاه پایش هوا وجود دارد به نظر می‌رسد وضعیت هوا در بیشتر شهرستان‌های جنوب استان همینگونه باشد. ایستگاه پایش هوای شهرستان کهنوج بیش از سه ماه است که خارج از سرویس قرار گرفته و هنوز از سوی اداره کل محیط زیست کرمان بازسازی و تعمیر نشده است.

طبق توصیه کارشناسان در شرایطی که هوا ناسالم یا بسیار ناسالم است افراد در صورت امکان در منزل بمانند و در صورت ضرورت با ماسک استاندارد از منزل خارج شوند.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است.

ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می شود.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM۱۰ ذرات ریز (fine particles) یا PM۲.۵ و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM۰.۱ تقسیم می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha