مسوولان از سرمایه‌گذاران صنعت آبزی‌پروری منطقه سیستان حمایت کنند

زابل - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان از سرمایه‌گذاران صنعت آبزی‌پروری حمایت و پشتیبانی کنند تا ضمن انگیزه بخشی به آنان، دیگر سرمایه‌گذاران نیز به کارهای تولیدی تشویق و ترغیب شوند.

علی ولایتی پور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بزرگترین مجتمع آبزی‌پروری بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در شهر بنجار و ۲ باب استخر پرورش ماهی سرد آبی و گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خدمات دولت چهاردهم ‌در زمینه توسعه آبزی پروری بویژه پرورش قزل آلا و صنایع مرتبط آن در این شهرستان چشمگیر است.

وی افزود: کارآفرینان و تلاشگران حوزه اقتصادی کشور همانند ایثارگران دوران دفاع مقدس در جبهه جنگ اقتصادی با تمام توان در حال جهاد و تلاش هستند تا چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت درآورند و فرامین رهبر معظم انقلاب را در تحقق اقتصاد مقاومتی محقق کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل با اشاره به ارزش غذایی ماهی و آبزیان و همچنین نیاز شهرستان به راه‌اندازی چنین واحدهای تولیدی برای حل بخشی از مشکل بیکاری در منطقه، خواستار همکاری لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرای برای رفع موانع اداری طرح و تسریع در پاسخ استعلامات آن شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان فرماندار و رئیس کمیته برنامه‌ریزی با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان زابل، آماده همکاری در رفع موانع و مشکلات حوزه آبزی پروری این منطقه هستیم.

ولایتی پور با بیان اینکه شهرستان زابل به عنوان قطب آبزی پروری سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های خوبی است، ادامه داد: آبزی پروری از صنایع بسیار مهم اقتصادی امروز است و تولیدات این صنعت نظیر قزل آلا، ارزآوری و اشتغالزایی خوبی دارد.

به گزارش ایرنا، در اجرای طرح بزرگترین مجتمع آبزی پروری سیستان و بلوچستان در منطقه سیستان از آخرین فناوری روز از جمله تزریق اکسیژن مایع در استخرهای پرورش ماهی بهره‌گیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha