سبحانی: ایران و ارمنستان در حوزه های تجاری حمل و نقل و انرژی مکمل یکدیگرند

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت: دو کشور در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و انرژی، مکمل یکدیگرند و ما مصمم هستیم از تمام ظرفیت ها در روابط استفاده کنیم.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، با حضور سیدمحمد اتابک وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، گئورک پاپویان وزیر اقتصاد ارمنستان و جمع کثیری از تجار و فعالان تجاری و اقتصادی، بزرگترین مرکز تجاری ایران در خارج از کشور در ارمنستان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی سبحانی سفیر کشورمان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: «با افتتاح این مرکز تجاری، ما گامی مهم در تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ارمنستان برداشته‌ایم.

به گفته سفیر، دو کشور در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و انرژی، مکمل یکدیگرند و ما مصمم هستیم از تمام ظرفیت ها در روابط استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد ارمنستان نیز طی سخنانی با تأکید بر اهمیت روابط نزدیک اقتصادی و سیاسی بین ایران و ارمنستان افزود: «این مرکز تجاری نقش مهمی در تحقق اهداف ما برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور ایفا خواهد کرد. ما امیدواریم که این روند باعث رشد و توسعه بیشتر روابط اقتصادی شود.»

اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنان خود گفت: «اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط تجاری با همسایگان به‌ویژه ارمنستان است. افتتاح این مرکز اتفاق مهمی است که می‌تواند سرآغازی برای ارتقای حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی دو کشور باشد. تعاملی که امروز اینجا برقرار می‌شود، تعاملی ارزشمند برای بنگاه‌های اقتصادی است که می‌تواند افق روشنی را در پیش رو داشته باشد.»

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک وزیر صمت برای شرکت در نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha