بی‌توجهی به جوانی جمعیت باعث کاهش آمار به ۴۲ میلیون نفر می‌شود

تهران- ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر به موضوع جوانی جمعیت توجه‌ نکنیم، جمعیت کشور طی ۴۰ سال آینده به ۴۲ میلیون‌نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در مراسم تودیع معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت که در ستاد برگزار شد، افزود: حوزه بهداشت علاوه بر سلامت مردم به موضوع جوانی جمعیت توجه می‌کند و وزارت بهداشت دولت چهاردهم با هدایت دکتر ظفرقندی در این زمینه به موفقیت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز از ماموریت های اصلی وزارت بهداشت در دولت چهاردهم است، اظهار داشت: براساس اسناد بالادستی و تاکید مقام رهبری، اهتمام رئیس جمهور و دیدگاه‌ وزیر بهداشت، نقشه‌ راهی پیش‌رو داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توجه به بهداشت نسبت به سایر حوزه‌های سلامت متفاوت است، ادامه داد: برخی به دنبال دستاوردهایی هستند که نتایج زودهنگام داشته‌ باشد اما باید به این موضوع اشاره کرد که به عنوان مثال افزایش یک‌ سانتی‌متر قد کودکان باید بر اساس یک برنامه باشد و تلاش‌های ۱۰ ساله نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه تقویت نظام شبکه بهداشتی ضروری است، گفت: از دوران همه گیری کرونا تجربیات زیادی کسب کردیم و دستاوردهای آن می تواند در نظام شبکه بهداشتی کشور برای مقابله احتمالی با بیماری های نوظهور موثر باشد.

معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به اجرای واکسیناسیون «پنوموکوک» و «روتاویروس» گفت: واکسیناسیون «پنوموکوک» و «روتاویروس» را آغاز کرده‌ایم؛ این در حالی است که واکسیناسیون این واکسن‌ها به دلیل مسائل مالی اجرا نمی‌شد.

حسین فرشیدی افزود: برنامه تزریق واکسن پنوموکوک به صورت کشوری اجرا می‌شود و واکسن روتاویروس را نیز وارد برنامه واکسیناسیون ملی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: دریافتی افرادی که در حوزه بهداشت فعالیت می‌کنند، نسبت به سایر گروه‌های دیگر که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، کمتر است، اگرچه دریافتی فعالان حوزه بهداشت کم بوده، فقط مسائل مربوط به پرستاران مطرح‌ می‌شود، من از وزیر بهداشت می‌خواهم به دریافتی خدمتگزاران حوزه بهداشت هم توجه‌ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha