دستگیری جیب‌بُران خانگی در پایتخت

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85614141
دستگیری جیب‌بُران خانگی در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک سارق زن که با همکاری پنج نفر دیگر از اعضای خانواده خود مرتکب ۱۲۰ فقره جیب‌بری شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولیپور گودرزی روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: با پالایش پرونده مشابه جیب‌بری در اتوبوس‌های BRT در ۶ ماه اول سال مشخص شد که سرقت‌های توسط اعضای باند ۳ و ۵ نفره اغلب زن با همکاری یکدیگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی سرکرده این باندها به دست آمد متهم با همکاری اعضای خانواده خود اقدام به جیب‌بری کرده و اموال مسروقه را به مالخری معین در شهرستان فردیس استان کرج می‌فروشد، ادامه داد: با اخذ نیابت قضایی مالخر اموال مسروقه دستگیر و متهم به مالخری اموال مسروقه از سرکرده باند اعتراف کرد.

وی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی اعضای این باند و مخفیگاه متهمان شناسایی و ماموران موفق شدند اعضای این باند خانوادگی را در ۲ عملیات مستقل دستگیر کنند.

سردار ولیپور گودرزی به اعتراف سرکرده این باند اشاره کرد و گفت: متهم به ۱۲۰ فقره سرقت با همکاری اعضای خانواده خود به شیوه‌های مختلف مانند هل دادن و درگیری صوری اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان اظهار کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی متهمان برای کشف جزییات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری جیب‌بُران خانگی در پایتخت

کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی با رسید جعلی

همچنین سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با تلاش ماموران کلانتری ابوذر کلاهبردار حرفه‌ای که با ارائه رسیدهای جعلی ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کیانوش نظری گفت: در پی شکایات شهروندی مبنی بر کلاهبرداری با رسید جعلی، عوامل کلانتری ۱۶۱ ابوذر دست به کار شدند. ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند که متهم با شناسایی افرادی که قصد فروش خودرو دارند در ساعات پایانی وقت اداری اقدام به معامله با فروشندگان خودرو کرده و با ارائه رسیدهای جعلی به شهروندانی بدون پرداخت ریالی از مبلغ قرارداد تنظیمی، خودروی آنان را خریداری و مرتکب کلاهبرداری می‌شد.

وی گفت: با مراجعه ماموران به محل انعقاد قرارداد و تحقیقات در محدوده جغرافیای جرم، موفق شدند متهم را شناسایی و در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند، متهم را حین انجام معامله با شهروندی دستگیر کنند.

سرهنگ نظری افزود: تاکنون ۲۰ نفر از شکات این پرونده شناسایی شدند و متهم برای تحقیقات بیشتر و کشف جرایم احتمالی، تحویل پلیس آگاهی شد. کارشناسان ارزش ریالی خودروهای مالباختگان را بیش از۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

دستگیری جیب‌بُران خانگی در پایتخت

ره ۱۰۰ ساله در یک شب به سمت زندان

همچنین رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار منازل در محدوده مرزداران خبر داد و گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حین گشت‌زنی در خیابان الوند به یک دستگاه خودروی پراید هاچ‌بک دارای چهار سرنشین که با صورت پوشانده در حال زاغ‌زنی منازل بودند مشکوک شدند.

سرهنگ علی قاسم‌پور در این خصوص اظهار کرد: ماموران به صورت نامحسوس آنها را زیر نظر گرفتند و پس از استعلام پلاک مشخص شد که پلاک نصب شده بر روی خودرو متهمان جعلی است و متهمان با رویت ماموران قصد فرار داشته که بلافاصله عوامل کلانتری ۱۳۹ مرزداران دستور ایست را صادر کرده و راننده توجه نکرده و به طرز خطرناکی متواری شد.

وی یادآور شد: پس از مدتی تعقیب و گریز در نهایت با اجرای طرح مهار پلیسی و قانون به کارگیری سلاح، خودرو متوقف شد و متهمان به صورت پیاده متواری شدند یک نفر از آنها بلافاصله زمینگیر شد و سه نفر آنها پس مدت کوتاهی تعقیب و گریز با هوشیاری و درایت ماموران پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: پس از بررسی اولیه خودروی سارقان، پلاک خودروی جعلی، ادوات حرفه‌ای سرقت، دسته کلید با ۱۵ عدد کلید و قفل‌شکن و مبالغ یک هزار و ۶۰۰ یورو و یک هزار و ۵۰۰ دلار و همین طور ۲ عدد ساعت مچی قیمتی که به تازگی از یکی از منازل به سرقت برده بودند، کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان دارای سابقه کیفری و به ۲۰ فقره سرقت از منازل اعتراف کردند؛ شناسایی شاکیان پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری جیب‌بُران خانگی در پایتخت

دستگیری سارق مسلح

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یکی از سارقان مسلح اماکن خصوصی خبر داد و گفت: دستگیری همدستان سایر اعضای این باند در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ رسول بهرامی اظهار کرد: پیرو وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، تیم عملیات این کلانتری پس از بررسی فیلم‌های ضبط شده دوربین های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی، مشخصات ظاهری سارقان را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: هویت متهمان در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت و ماموران در حین گشت‌زنی در محدوده خیابان افراسیابی تهران، ۲ نفر از اعضا این باند را در حین تخریب قفل درب ورودی یکی از ساختمان‌ها مشاهده کردند و به سرعت وارد عمل شدند. متهمان از محل به صورت پیاده متواری شدند و پس از دقایقی تعقیب و گریز یکی از آنها زمینگیر و دستگیر شد.

سرهنگ بهرامی تاکید کرد: در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح سرد، یک قبضه سلاح گرم کمری، یک عدد افشانه اشک آور و مبلغ ۲ هزار دلار و همین طور ۱۳۰ گرم طلا که به تازگی به سرقت رفته بودند کشف کردند.

وی افزود: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی و تعداد ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و تا کنون پنج نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شدند و دستگیری همدست وی در دستور کار پلیس قرار دارد. متهم برای تحقیقات بیشتر، کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات به مقام قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha