۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85614145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجیره ارزش «پروش ماهی در قفس» در بوشهر نیازمند تقویت است

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: زنجیره ارزش پرورش ماهی در قفس در این استان دارای کمبودهایی است که باید با حمایت از سرمایه گذاران نسبت به تقویت آن اقدام شود.

احمد محمدی زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در استان بوشهر برای افزایش و توسعه ظرفیت پرورش ماهی در قفس راهکارهایی ارزشمندی وجود دارد که باید به اجرایی شدن آنها و همچنین جذب سرمایه گذاران توانمند اقدام شود.

وی بیان کرد: مهم ترین ضعف استان بوشهر در این عرصه تکثیر و نرسری بوده که در این چند سال سایت های بسیار خوبی برای این بخش احداث شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در زنجیره ارزش پرورش ماهی در قفس مسئله اول تامین غذا است که در این سال ها برای تولید خوراک آبزیان مجوزهایی داده و ظرفیت های ایجاد شده که برخی از آنها به اتمام و بخشی نیز در دست احداث است.

محمدی زاده ادامه داد: در استان بوشهر در وضعیت خوراک دام و طیور و بویژه خوراک مرغ شرایط خوبی حاکم است اما در حوزه پرورش ماهی در قفس زنجیره خوراک ناقص است که با توجه به اهمیت این واحدها نیاز است که در اولویت طرح‌های حمایتی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

کمبود بچه ماهی پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر را به چالش کشید

مجوز طرح‌های پرورش ماهی در بوشهر تعیین تکلیف شوند

استاندار بوشهر گفت: شست و شوی تور طرح‌های پرورش ماهی در قفس یکی از الزامات این حوزه است که با توجه به اهمیت این مهم باید مورد توجه جدی سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی افزود: باید به شرکت هایی متبحر برای شست و شوی طرح های پرورش ماهی در قفس مجوز داده شود تا از این طریق به افزایش بهره وری در این حوزه کمک شود تا حلقه های ناقص این زنجیره بخوبی تکمیل شود.

ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در طول دولت سیزدهم از سه هزار به 12 هزار و 700 تن افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha