یادواره ۲۶۲ زن شهیده اصفهان، آبان امسال برگزار می‌شود

اصفهان-ایرنا- دبیر کمیته زن و خانواده کنگره شهدای اصفهان گفت: یادواره ۲۶۲ زن شهیده و بانوی قهرمانپرور استان، ۱۷ آبان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه بابا سالاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این رویداد که همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) در اصفهان برگزار می‌شود به نقش زنان شهیده و ایثارگر دوران دفاع مقدس استان پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این یادواره در راستای برگزاری کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید استان با محوریت نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

دبیر کمیته زن و خانواده کنگره شهدای اصفهان با اشاره به استخراج آمار زنان شهیده از سوی بنیاد شهید گفت: این افراد شامل بانوان ساکن استان و دارای پرونده در بنیاد شهید اعم از شهدای دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس، بمباران اصفهان، واقعه مکه و زنان جانبازان دوران جنگ است.

وی یکی از محورهای مهم یادواره یادشده را پرداختن به ترویج گفتمان نقش‌آفرینی زنان، مادران و همسران در دوران دفاع مقدس و زنان جانباز طبق بیانیه «الگوی سوم زن» رهبری بیان کرد.

باباسالاری با اشاره به اینکه در این راستا سرکشی به خانواده‌های زن شهیده در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در روز برگزاری این یادواره از کتاب «صدیقه سادات موسوی» نوشته زن جهادگر و مادر ۲ شهید دوران دفاع مقدس نیز رونمایی می‌شود.

دبیر کمیته زن و خانواده کنگره شهدای اصفهان همچنین از برگزاری چندین پویش کتاب، تبیین الگوی زن مسلمان برای چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی و ایرانی و گلستان گردی زنان روایتگر جنگ در آستانه برگزاری کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید استان اصفهان خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین جشنواره‌ای با عنوان «فردخت» با محوریت رقابت در زمینه طراحی دوخت و پژوهش با محور پوشش ایرانی‌،اسلامی به میزبانی کاشان بعنوان «شهر جهانی نساجی سنتی» در دی‌ سالجاری برگزار می‌شود.

یک‌ چهارم شهدای ورزشکار کشور متعلق به اصفهان است

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان نیز در باره تدوین دائرةالمعارف(زندگینامه شهدای ورزشکار) به خبرنگار ایرنا گفت: این دایره المعارف در قالب پنج کتاب در باره زندگینامه شهدای ورزشکار در حال نگارش بوده اما هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

وحید رجبی افزود: در استان اصفهان یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار داریم که در مقایسه با آمار کل کشور یک‌ چهارم شهدای ورزشکار کشور را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان بیان داشت: در راستای برگزاری کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید، تاکنون ۱۲ یادواره در شهرستان‌های استان برگزار شده که آخرین آنها هفته گذشته در شهرستان آران و بیدگل برپا شد و کنگره بعدی پنجشنبه هفته جاری در چادگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زندگینامه شهدای ورزشکار از سوی سازمان ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران در حال جمع‌آوری است و تاکنون زندگینامه ۹۰۰ شهید از یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان مستندنویسی شده است.

رجبی تأکید کرد: حدود ۴۰ نفر از این شهدا جزو شهدای شاخص ورزشکار استان محسوب می‌شوند که شهیدان حسن غازی، سعید طوقانی و محمد قوچانی همرزم شهید چمران به مثابه ورزشکاران حرفه‌ای دوران خود، در زمره آنها هستند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان بیان کرد: همایش امسال «شهدای ورزشکار» به رزمایش «گروه‌های جهادی تخصصی ورزش» تغییر یافته است و این رویداد روز ۲۷ مهر همزمان با «هفته تربیت‌ بدنی» در میدان امام اصفهان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این رزمایش با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و با محوریت خدمات‌رسانی به مناطق محروم برگزار و برای انعقاد آن از ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ باشگاه بدنسازی و ۵۲ هیات فرهنگی و ورزشی استان استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان یکی از استان‌های برجسته و منحصر به‌ فرد است که با تقدیم بیش از۲۴ هزار شهید، ۴۸ هزار و ۲۰۰ جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده ، برترین آمار ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

اصفهان با تقدیم یک شهید به ازای هر ۱۴۴ نفر(مرد و زن) جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم کشور کرده است.

در مجموع این استان با تقدیم یک دهم کل شهدای انقلاب، سهم بسزایی در حفظ و حراست از نظام اسلامی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha