بسیج بدنبال توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در کشور است

اصفهان- ایرنا - رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و خلق فرصت‌های یکسان برای اقشار مختلف جامعه، توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در این نهاد برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ علی مهاجر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: ۳۹۰ پایگاه اختصاصی استعدادیابی رشته‌های مختلف، بیش از سه هزار و۴۰۰ مجتمع و پیست ورزشی و حدود سه هزار مربی ورزشی در سراسر کشور، این سازمان را در دستیابی به چشم‌اندازهای تعریف شده همراهی می کنند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران افزود: افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در کشور با تمرکز بر ورزش‌های بومی، محلی پذیرای اقشار مختلف مردم است.
سرهنگ مهاجر گفت: تقویت ورزش های پرمخاطب و منطبق با فرهنگ و اعتقادات دینی در اولویت برنامه‌های این سازمان است.
وی اضافه کرد: در همین زمینه برگزاری جشنواره زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با مشارکت ۳۲ ناحیه مقاومت بسیج کشور در هفته بسیج امسال برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران افزود: پرورش ورزشکار حرفه‌ای در تراز انقلاب نیز در باشگاه مقاومت سازمان بسیج ورزش کشور بطور تخصصی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در حوزه فوتبال تیم‌های مختلفی در لیگ‌های کشور داریم و برخی از آنها نیز به لیگ برتر راه یافته‌اند.

بسیج بدنبال توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در کشور است

مهاجر افزود: در برنامه‌ریزی‌ها همواره به توسعه ورزش بانوان نیز توجه کرده‌ایم و هیچ محدودیتی برای جذب ورزشکاران اقلیت‌ها و ادیان دیگر نیز نداریم.
وی توجه به ورزش معلولان و توانخواهان را از دیگر اهداف سازمان بسیج بیان کرد.
مهاجر گفت: با رایزنی‌های مختلف کوشیده‌ایم ضمن توسعه ورزش‌های همگانی رایگان، تخفیف‌های قابل توجهی نیز برای هزینه‌های انفرادی و تیمی رشته های مختلف ورزشی اعمال کنیم.

وی افزود: سازمان بسیج ورزش کشور بعنوان بازوی وزارت ورزش؛ سه هدف استعدادیابی، ورزش قهرمانی و تاسیس باشگاه را نیز بطور تخصصی دنبال می‌کند.

سرهنگ مهاجر، توسعه ورزش با تاکید بر مسجدمحوری، تقویت ورزش در محلات، ترویج فرهنگ برادری و برابری در اقوام و مذاهب،تعامل با نهادها و جذب ظرفیت های ورزشی آنها، ترویج تفکر فرهنگ و روحیه بسیجی با بُعد اجتماعی ورزش، کاهش ناهنجاری‌های اسکلتی و ساختار قامتی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف سازمان بسیج کشور برشمرد.

وی افزود: در کنار استعدادیابی؛ رقابت‌های ورزشی انفرادی و گروهی نیز در محلات شهرها و روستاها تا رسیدن به مرحله قهرمانی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بسیج ورزشکاران به همراه شماری از مسوولان سازمان بسیج ورزش کشور همزمان با «هفته تربیت بدنی» و ورزش برای شرکت در رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» که در میدان «نقش جهان» این شهر برگزار شد، به اصفهان سفر کرده‌اند.

در این طرح که همچنان ادامه دارد ورزشکاران بسیجی در قالب گروه‌های جهادی هر جمعه به مدت چهار هفته در مناطق محروم به توسعه ورزش، نشاط و سرگرمی و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی می‌پردازند.

۲۶ مهر تا ۲ آبان‌ بعنوان «هفته تربیت‌ بدنی» نامگذاری شده است.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha