سعی کردم علیرضا کمالیِ «بازنده» شبیه رضا پروانه نشود/ خشونت را دوست دارم

تهران- ایرنا- کارگردان سریال «بازنده» گفت: من سعی کردم تا جایی که امکان داشت از نزدیک شدن شخصیت علیرضا کمالی به شخصیتش در «پوست شیر» دوری کنم. حتی علیرضا یک جاهایی می گفت این دیالوگ را رضا پروانه در «پوست شیر» گفته است و اینجا نباید شبیهش را بگوید.

امین حسین‌پور، نویسنده و کارگردان سریال «بازنده» در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا درباره شباهت این سریال با مینی سریال دیگرش «درمانگر» توضیح داد: «درمانگر» در پنج قسمت هفت دقیقه‌ای ساخته شد و مثل «بازنده» نوآر (جنایی) بود. «درمانگر» فضای تله تئاتری داشت که «بازنده» این طوری نیست. در «درمانگر» دیالوگ‌ها بی‌روح بودند، اما اینجا دیالوگ‌ها رئال هستند. من به عنوان کارگردان باید امضای خودم را در تمام کارهایم حفظ کنم. مگر این که تغییر ژانر داده باشم. ژانر و فضای مورد علاقه من همین است و سعی می‌کنم آن را نگه دارم. «درمانگر» جزو پربیننده‌های نمایش خانگی بود؛ با این که تبلیغات خاصی برای آن نشد.

این کارگردان با بیان این که در سریال «بازنده» یک معما داریم اظهار کرد: جای خالی چنین پلیس و کارآگاهی در سریال‌های نمایش خانگی حس می‌شد. پس از «کارآگاه علوی» که چند سال پیش پخش شد قصه کارآگاه محور این مدلی که فقط معما داشته باشد خیلی کم ساخته شده است.

وی درباره تعداد قسمت‌های سریال بیان کرد: من سریال را در ۱۱ قسمت ساختم. از ابتدا قصه در حد ۱۱ قسمت کشش داشت. برای این که ریتم را از دست ندهیم من سریال را به ۱۲ قسمت هم نرساندم و اصطلاحا آب نبستم. در حالی که سریال‌ها به شکل نرمال ۱۲ قسمتی هستند.

حسین‌پور در پاسخ به سوالی درباره حضور علیرضا کمالی در دو سریال «بازنده» و «پوست شیر» بیان کرد: من چند قسمت از «پوست شیر» را دیدم و خیلی هم دوست داشتم. ولی این سریال از لحاظ ساخت، فضا و شخصیت علیرضا کمالی هیچ ارتباطی به «پوست شیر» ندارد. من سعی کردم تا جایی که می‌شد از شخصیت علیرضا کمالی در «پوست شیر» دوری کنیم. حتی علیرضا یک جاهایی می گفت این دیالوگ را رضا پروانه در «پوست شیر» گفته است و اینجا نباید شبیهش را بگوید.

سعی کردم علیرضا کمالیِ «بازنده» شبیه «رضا پروانه» نشود/ خشونت را دوست دارم
نمایی از سریال «بازنده» به کارگردانی امین حسین پور

وی درباره ژانر معمایی سریال و نرفتنش به سمت فضای ملودرام و عاشقانه تاکید کرد: من اصلا عقیده ای به عشق و علاقه عاطفه ندارم و خشونت را دوست دارم. هدف من خلق معماست و خلق روابط نیست. در این سریال شما نمی توانید دوربین را به شخصیت ها نزدیک کنید. چون آنها لو می روند و روایت درست بیان نمی شود و مجبوریم مخاطب را گول بزنیم. چون از کاراکترها دور هستیم نمی توانیم درام ایجاد کنیم.

حسین‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در آینده برای صداوسیما هم سریال خواهد ساخت گفت: من قطعا شبکه نمایش خانگی را به تلویزیون ترجیح می‌دهم. تلویزیون به نظر من سال‌های زیادی است که از ایده آل خودش دور شده است. من فکر می کنم هیچ وقت به سمت تلویزیون نمی روم. چون از مخاطب و سلیقه مردم دور شده و نظر شخصی مدیران را تحمیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، «بازنده» جدیدترین محصول نمایش خانگی است که اواخر تابستان انتشار آن آغاز شد. این سریال به روایت داستان کارآگاه کیانی می‌پردازد که درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود و رازهای بزرگی از یک خانواده را برملا می‌کند.

امین حسین پور، نویسنده و کارگردان سریال «بازنده» و احسان ظلی‌پور، تهیه کننده این اثر است.

علیرضا کمالی، سارا بهرامی، صابر ابر، صدف اسپهبدی، رویا جاویدنیا، محمد علی محمدی و پیمان قاسم خانی بازیگران اصلی این سریال‌ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha