۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85614993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان آزمایش تشخیصی دامپزشکی زنجان ۶۹ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۳۵ هزار و ۲۹۹ مورد آزمایش تشخیصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان برای شناسایی و کنترل بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی در ۶ ماهه اول سال جاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۶۹ درصد افزایش دارد.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمایشگاه دامپزشکی استان دارای بخش‌های مختلف از جمله سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی است.

وی اضافه کرد: هر کدام از این بخش‌ها بر روی نمونه‌های ارسالی در حوزه‌های مختلف دامپزشکی از جمله بهداشت و مدیریت دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی، آزمایش‌های تخصصی را انجام می دهند و نتایج را برای انجام اقدامات بعدی به بخش فنی اعلام می‌کنند.

حاج کاظمی به حساسیت و سختی کار در آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: کارشناسان آزمایشگاه باید دقت بالایی در بررسی نمونه های مختلف داشته باشند تا از بروز هرگونه مشکل بهداشتی در چرخه غذایی مصرف کنندگان و انتشار عوامل بیماری زا به محیط زیست پیشگیری شود.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن در معرض ابتلا به انواع بیماری های مسری از قبیل تب مالت، آنفلوانزا، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری های مشترک و استنشاق مواد مضر از جمله خطرات پیش روی کارکنان آزمایشگاه است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: ۶ هزار و ۶۹۲ آزمایش سرولوژی دام، ۲۴ هزار و ۵۶۱ آزمایش سرولوژی طیور و یک ‌هزار و ۱۱۹ نمونه فرآورده های خام دامی و خوراک دام مورد تحلیل شیمیایی و کشت میکروبی قرار گرفته است.

حاج کاظمی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۱۸ مورد آزمایش میکروبی روی نمونه های مرضی، ۳۹۰ مورد آزمایش انگل شناسی روی نمونه های اخذ شده از دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و ۱۹ مورد آزمایش خون شناسی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط آزمایشگاه های دامپزشکی استان زنجان انجام شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha