۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 5670
کد خبر: 85615345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتائب سید الشهداء عراق: آمریکا در عراق دست به خودزنی راکتی زد

بغداد - ایرنا - عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» عراق در واکنش به حمله مشکوک راکتی شامگاه سه شنبه به پایگاه نظامی آمریکا در حومه فرودگاه بغداد موسوم به «ویکتوریا» که همزمان با حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی رخ داد، تاکید کرد که این حمله صحنه سازی آمریکایی بوده و آمریکا دست به خودزنی زده است.

به گزارش ایرنا، «شیخ کاظم الفرطوسی» روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «الاولی» عراق خاطر نشان ساخت که «هیات هماهنگی گروه های مقاومت اسلامی در عراق» از این حمله اطلاع ندارد و واضح است که آمریکا صحنه سازی کرده و دست به خودزنی زده است.

وی اضافه کرد که منفعت گروه های مقاومت اسلامی در عراق و عموم محور مقاومت در این مرحله در این است که به پایگاه های آمریکایی حمله نشود و همه تلاش ها و حملات متوجه رژیم غاصب صهیونیستی شود.

به گفته وی، به منفعت گروه های مقاومت اسلامی عراق در این مرحله نیست که آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ شده و در کنار رژیم صهیونیستی بایستد هرچند می دانیم که با امکانات و سلاح از این رژیم حمایت می کند اما هنوز از ورود مستقیم در این جنگ خودداری می کند و ما نمی خواهیم بهانه ای به آنها بدهیم.

شیخ الفرطوسی در عین حال تصریح کرد که حمله راکتی شب گذشته به پایگاه آمریکا در بغداد از حیث قدرت و اثرگذاری در سطح گروه های مقاومت اسلامی عراق نبود و اگر گروه های مقاومت عراقی تصمیم به حمله بگیرند، جور دیگر عمل می کنند.

وی افزود: حتی توییت سریع سفیر آمریکا در بغداد بعد از لحظات کوتاهی ازحمله که خطاب به گروه های مقاومت اسلامی عراق از آنها خواسته بود از حمله به پایگاه های آمریکایی دست بردارند همگی نشان داد که همه آن صحنه سازی بوده است.

حمله راکتی مشکوک شامگاه سه شنبه به پایگاه ویکتوریا در حومه فرودگاه بغداد طبق گزارش ها هیچ تلفات و خساراتی به دنبال نداشته است.

به گزارش ایرنا، حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی شامگاه سه شنبه ،‌موجی از شادی را در بین مردم عراق به دنبال داشت و گروههای مختلف مقاومت اسلامی این کشور نیز در بیانیه های جداگانه اعلام کردندکه به واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی و یا آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی پاسخ خواهند داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

خاطر نشان می سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه می افزاید: اخطار داده می شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha