انشعاب آب پنج هزار واحد مسکن ملی در خراسان رضوی نصب شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: انشعابات آب شرب پنج هزار واحد در هشت سایت مسکن ملی در استان نصب شده است.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعابات آب برای ۶ هزار واحد دیگر نیز آماده نصب است.

وی اضافه کرد: این شرکت با تحویل سایت های آماده از سوی اداره کل راه، مسکن و شهرسازی ، طرح‌های آب‌رسانی را آغاز می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تاکنون آب کارگاهی ۳۶ هزار واحد در سایت های مسکن شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت جام، فریمان، خواف، بجستان، گناباد و باخرز تامین شده و مطالعات مربوط به آب‌رسانی به سایت های مسکن در شهرهای انابد، جعتای، خلیل آباد و کاشمر نیز شروع شده است.

امامی افزود: سهم خراسان رضوی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است و زمین ساخت ۱۹۸ هزار واحد تهیه و عملیات احداث ۷۸ هزار واحد مسکونی نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش های آب و فاضلاب واحدهای مسکن ملی استان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال و دیون شرکت آب و فاضلاب ۹۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اعتبار دریافتی از اداره کل مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح های آب‌رسانی به مسکن ملی نیز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، منابع تامین آب ۹۱ شهر و ۲ هزار و ۲۷۰ روستا در خراسان رضوی به جز شهرستان مشهد، هزار و ۳۵۰ حلقه چاه، ۲۱۱ چشمه و ۸۱ دهنه قنات است.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha