۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85184373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف‌گذاری ۵۳ هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی برای آبرسانی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای آبرسانی به سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان تعداد ۵۳ هزار و ۲۸۳ واحد هدف‌گذاری شده است.

مهدی دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط انتقال مورد نیاز برای آبرسانی به سایت‌های نهضت ملی مسکن ۲۴۶.۲ کیلومتر است همچنین برای تکمیل طرح آبرسانی باید ۸۹ هزار و ۱۰۰ مترمکعب مخزن آب آشامیدنی و ۱۵ ایستگاه پمپاژ احداث شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ حلقه چاه عمیق نیز باید حفر و تجهیز شود گفت: تکمیل این طرح نیازمند اجرای ۴۵۸.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب است که تا پایان تیرماه ۴۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اعتبار مورد نیاز آبرسانی به سایت‌های نهضت ملی مسکن را بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ۳۳ میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن برای آبرسانی به سایت‌های نهضت ملی مسکن استان تخصیص یافت.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۲۵۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن استان از محل صندوق ملی مسکن اختصاص یافته که از این مبلغ قرار است ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع نیروی برق جذب شود.

بنابر اعلام سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن که در بازدید اخیر استاندار ارائه شد گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۵۳ نفر در ۳۱ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۸۰ نفر واجد شرایط تایید نهایی شده‌ و تاکنون ۱۸ هزار و ۴۷۷ نفر واریز وجه داشته‌اند.

میرمحمد مودی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی برای ۲۷ هزار و ۷۳۵ نفر تامین زمین انجام شده و تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۹ هزار و ۳۵۷ واحد با سازنده قرارداد امضا شده است گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۸۲ واحد دارای پروانه ساختمانی، هشت هزار و ۴۰ واحد اتمام فونداسیون، سه هزار و ۸۰۶ واحد اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۱۱۲ واحد اتمام سفت کاری، ۷۳۱ واحد اتمام نازک کاری و ۵۱۸ واحد به مرحله اتمام عملیاتی ساختمانی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha