کشتی‌های آلمانی عبوری از تنگه تایوان از چین هشدار دریافت کردند

تهران- ایرنا- ناوهای آلمانی که ماه گذشته میلادی از تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه «هند- آرام» شدند، از کشتی‌های چینی در آن منطقه پیام‌های هشدار دریافت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اکسل شولتس فرمانده این ناو گروه آلمانی روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوچه FGS «بادن-وورتمبرگ» و کشتی تدارکاتی FGS «فرانکفورت آم ماین» از سوی کشتی‌های چینی پیام‌های رادیویی مبنی بر این دریافت کردند که دریای جنوبی چین طبق قانون متعلق به پکن است.

به گفته این فرمانده آلمانی، کشتی‌های این کشور پاسخ دادند که آنها در آب‌های بین‌المللی درحال کشتیرانی هستند.

شولتس از روی عرشه ناو بادن-وورتمبرگ، اعلام کرد: آنها (کشتی‌های چین) در واقع به شیوه‌ای ایمن و حرفه‌ای عمل کردند و به ما نشان دادند که واقعا مورد استقبال آنها نیستیم. هیچ موقعیت خطرناکی را تجربه نکرده‌ایم.

۱۳ سپتامبر اولین باری بود که کشتی‌های نظامی آلمان در ۲۰ سال گذشته از تنگه تایوان عبور کردند. فرماندهی بخش شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین در آن زمان گفت: کشتی‌ها اخطار گرفته و حرکت آنها تحت نظارت است. عبور آنها «خطرات امنیتی را افزایش داده است و سیگنال اشتباه ارسال می‌کند.»

از آن زمان، کشتی‌های نیروی دریایی ژاپن، استرالیا و نیوزلند از این آبراه حساس عبور کردند و هواپیماهای آمریکایی بر فراز آن به پرواز درآمده‌اند.

شولتس اعلام کرد که این ۲ کشتی به عنوان بخشی از دومین عملیات استقرار آلمان در اقیانوس آرام در آنجا بودند تا ماموریتی برای برگزاری تمرینات با متحدان و شرکا و تضمین آزادی دریاها انجام دهند. آنها پس از عبور از تنگه تایوان به فیلیپین سفر کردند، سپس راهی سنگاپور شدند و امروز چهارشنبه به آنجا رسیدند.

روز سه شنبه، این دو کشتی آلمانی در یک رزمایش دوجانبه با نیروی دریایی سنگاپور برای «تقویت قابلیت همکاری» شرکت کردند.

بتینا فانگانل، سفیر آلمان در سنگاپور گفت که حضور آنها در اقیانوس هند و اقیانوس آرام مهم بود زیرا نشان دهنده تعهد برلین به شرکای خود در منطقه است و آلمان را عضوی مسئول در نظم بین المللی مبتنی بر قوانین نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آلمان یک قدرت در هند و اقیانوس آرام نیست. ما منافع حیاتی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام داریم. برای من مهم است که تاکید کنم که اینجا هستیم تا بمانیم، این یک تعامل پایدار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha