وزیر ارتباطات خواستار مقابله با استفاده از تجهیزات ارتباطی برای اهداف تروریستی شد

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده از تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی برای اهداف تروریستی و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار مقابله با این اقدام شد که خلاف مقررات بین المللی است.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «ستار هاشمی» در دیدار «ماسانوری کندو» دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) با وی گفت که جنایت تروریستی مانند به شهادت رساندن غیرنظامیان به خصوص کودکان در فلسطین و لبنان با استفاده از تجهیزات ارتباطی، اعتماد عمومی به فناوری را از بین می‌برد.

وزیر ارتباطات در این دیدار که درحاشیه کارگاه «آخرین گرایش‌ها و فناوری‌های نوین» شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا (SATRC) به میزبانی ایران برگزار شد، تاکید کرد که استفاده تروریستی از تجهیزات ارتباطی روند رو به رشد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد را دچار اختلال می کند.

وی به سیاست چندجانبه گرایی و همکاری های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که همکاری های ایران با اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه توسعه یابد.

هاشمی و ماسانوری کندو همچنین چارچوب فعالیت های اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه و کشورهای عضو آن و راه های گسترش همکاری ها با توجه به توسعه فناوری های جدید در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

«حمید فتاحی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم گزارشی از برگزاری کارگاه آخرین گرایش ها و فناوری های نوین ارایه کرد.

فتاحی گفت که یک برنامه سه ساله بین ایران و اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه مورد توافق قرار گرفته است.

دبیرکل اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه در این دیدار هرگونه استفاده از تجهیزات ارتباطی برای مقاصد تروریستی را محکوم کرد و گفت که فناوری اطلاعات و تجهیزات ارتباطی باید برای تامین منافع نفع بشر مورد استفاده قرار گیرد.

ماسانوری کندو از فعالیت های ایران به عنوان کشور بنیانگذار در اتحادیه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه تجلیل کرد و گفت که توسعه فناوری های اطلاعات مانند هوش مصنوعی و ۵G بستگی به فعالیت و اقدامات کشورهای عضو اتحادیه دارد.

وی از ابتکار ایران برای برگزاری کارگاه آخرین گرایش‌ها و فناوری‌های نوین و حضور گسترده شرکت های عضو در این کارگاه قدردانی و از وزیر ارتباطات برای شرکت در اجلاس وزرای آسیا و اقیانوسیه که سال آینده در ژاپن برگزار می شود، دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha