۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85615628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادگاه صلح در ۱۱ منطقه کردستان تشکیل شد

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85615628
دادگاه صلح در ۱۱ منطقه کردستان تشکیل شد

سنندج- ایرنا- معاون حل اختلاف استان کردستان گفت: تاکنون در حوزه های قضایی شهرستان‌های دیواندره، سقز، دهگلان، کامیاران، بیجار و سروآباد و بخش‌های سریش آباد، حسن‌آباد کرانی، کلاترزان، موچش و حسین آباد، دادگاههای صلح تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز چهارشنبه در جلسه توجیهی تبیینی در خصوص نحوه فعالیت دادگاههای صلح کردستان در سنندج اظهار کرد: دادگاه صلح به زودی در مرکز استان و چهار حوزه قضایی استان نیز آغاز بکار خواهد کرد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش، رفع اختلافات و کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی اقدامات بسیار موثری انجام داده و در کشور تجربیات موفق را کسب کرده است.

معاون حل اختلاف استان کردستان ادامه داد: با تشکیل دادگاههای صلح رسیدگی قضایی از این نهاد مردمی سلب می شود و شوراهای حل اختلاف صرفا وظیفه صلح و سازش بین طرفین دعوی را بر عهده خواهند داشت.

اسدی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید هرگونه رسیدگی قضایی و صدور رأی به دادگاههای صلح واگذار شده است، اضافه کرد: از تمامی ظرفیت های شوراهای حل اختلاف برای کمک به دادگاه صلح در جهت اشاعه صلح و سازش در پرونده های قضایی استفاده می شود.

وی تاکید کرد: براساس بررسی های به عمل آمده حدود ۶۰ درصد دعاوی مراجع قضایی به دادگاه صلح ارجاع می شوند.

معاون حل اختلاف استان کردستان افزود: دادگاه صلح می‌تواند در ساعات غیراداری و یا در روزهای تعطیل نیز به دعاوی رسیدگی کند و مشکلی برای استقرار آن در محل شورای حل ‌اختلاف وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha