۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85624535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملکرد بازرسی کردستان سبب هراس مدیران متخلف باشد

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: عملکرد سازمان بازرسی استان باید به گونه‌ای باشدکه مشوق و حامی مدیران شجاع، سالم و پاکدست و سبب هراس مدیران متخلف و فاسد شود و این دسته از مدیران نباید هیچ منطقه امنی برای خود احساس کنند. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز جمعه در دیدار با بازرس کل کردستان و کارکنان بازرسی استان به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور از مهمترین وظایف سازمان بازرسی است.

وی بر لزوم اخلاص در انجام وظایف محوله توسط کارکنان دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: مجموعه دستگاه قضایی استان در جهت کمک به پیشبرد اهداف و ماموریت های دولت جدید مصمم است و باید با همدلی و همگرایی در عرصه های مختلف و در جهت توسعه استان گام های بزرگی برداشته شود.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: مجموعه های نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله دادستانی و بازرسی باید با اشراف بالا به امور از اقدامات دستگاهها، سازمانها و نهادهای مختلف مطلع باشند و با جدیت پیگیر عملیاتی و اجرایی شدن وظایف این مجموعه ها باشند و مردم و افکار عمومی را در جریان اقدامات انجام گرفته قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در حل مشکلات اساسی استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مسئولین و مدیران با مردم ارتباط موثری برقرار کنند از بسیاری از فسادها پیشگیری می شود و سبب امیدآفرینی و تقویت اعتماد عمومی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: بازرسی کل استان در مباحث مختلف نظیر حقوق دولتی معادن، فرارهای مالیاتی، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی، کاداستر، قانون جدید الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، تسهیلات بانکی، حقوق عامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری کردستان از تعیین قضات ویژه در دادسرا و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان برای رسیدگی به گزارش های بازرسی استان خبر داد و اظهار کرد: قضات در دادگستری استان حلقه آخر اثربخشی اقدامات سازمان بازرسی هستند که می‌توانند با صدور احکام و آرای قاطع ، متقن و متناسب نقش ویژه ای در اثر بخشی اقدامات بازرسی استان داشته باشند.

در پایان این جلسه از مجموعه کتاب های «ظرفیت ها ، چالش ها و راهکارهای مرتبط در استان کردستان» توسط رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha