تشدید بارش ها در ۵ استان کشور

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85615694
تشدید بارش ها در ۵ استان کشور

تهران-ایرنا- سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی از تشدید بارش‌ها در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، این سامانه که از روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ فعال خواهد شد، تا جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و موجب وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق خواهد شد.

همچنین در ارتفاعات، بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

طبق اعلام سازمان، این سامانه روز چهارشنبه شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، روز پنج‌شنبه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد شدت بارش‌ها خواهند بود و در روز جمعه نیز علاوه بر این سه استان، نوار شرقی اردبیل تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

این سامانه می‌تواند باعث طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و احتمال رانش کوه در برخی مناطق شود. همچنین وزش باد شدید ممکن است به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی خسارت وارد کند.

احتمال سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده است که از ترددهای غیرضروری در مناطق حادثه‌خیز، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های تفریحی مانند طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی خودداری کنند.

همچنین توصیه شده که عشایر از چرای دام در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و کشاورزان برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم جهت جابه‌جایی محصولات و استحکام سازه‌های موقت خود را انجام دهند.

دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی نیز باید آمادگی کامل برای مقابله با شرایط جوی پیش‌رو داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha