حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و صادرات لازمه رونق صنایع دستی بانوان سیستان وبلوچستان است

زاهدان - ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان وبلوچستان صنایع دستی را ظرفیتی منحصر به فرد در بخش اقتصادی دانست و گفت: ورود به عرصه بین المللی در ابعاد گسترده‌تر راه برون رفت شرایط موجود است از این رو اهتمام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان در زمینه حضور فعالان عرصه صنایع دستی و فرش این خطه در نمایشگاه‌های بین المللی و توجه به صادرات محصولات و منسوجات ضروری است.

به گزارش ایرنا زهرا ابراهیمی عصر دوشنبه در رویداد هنری صنایع دستی سیستان و بلوچستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی این استان افزود: بانوان این خطه همواره در عرصه های مختلف به ویژه صنایع دستی نظیر سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی و سیاه دوزی که از ذوق و سلیقه و ظرافت سرچشمه می گیرد، پیش تاز بوده‌اند و این هنر و خلاقیت همواره زمینه ساز خلق کارهای فاخر بوده و منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد گروه قابل توجهی از زنان و دختران استان شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه های دوره ای و فصلی صنایع دستی مهمترین عامل بازاریابی، بازار سازی و معرفی هنر فاخر، هنرمندان هر سرزمین محسوب می شوند، تاکید کرد: حضور زنان هنرمند سیستان و بلوچستان در نمایشگاه های داخلی و بین المللی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما معرفی ظرفیت های بی بدلیل هنر دست این زنان در این سطح کافی نیست بلکه باید زمینه حضور و صادرات محصولات آنها از طریق اتاق بازرگانی استان فراهم شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان بر حمایت اتاق بازرگانی استان برای صادرات صنایع دستی زنان این دیار تاکید کرد و گفت: صنایع دستی از جمله صنایع کم هزینه اما ارزآور است از این رو با در نظر گرفتن بازاریابی و انعقاد قرارداد می‌توان نهایت بهره وری از این صنعت را در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.
وی با بیان اینکه صنایع دستی نشانگر هم آوایی و هم‌گرایی اقتصاد و فرهنگ است، افزود: صنایع دستی هنرمندان زنان استان به عنوان میراثی پویا و ارزشمند در میان سایر هنرها جایگاه و منزلتی بسیار والا و متفاوت دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: توجه به این حوزه مهم نه تنها به حفاظت از فرهنگ، هنر و تمدن کمک می کند بلکه به عنوان فعالیتی اقتصادی به رونق روز افزون اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری منجر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha