همایش سراسری دیابت در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایش سراسری بیماری دیابت روز پنجشنبه با حضور بیش از ۳۰۰ پزشک فعال در این حوزه از استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همایش دیابت به میزبانی کلینیک پارسیان مشهد به مدت دو روز با حضور پزشکان فعال این عرصه در قالب کارگاه های آموزشی به صورت حضوری و برخط برگزار می شود.

مدیر عامل این کلینیک در حاشیه همایش دیابت به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارائه آخرین یافته‌ها و آمارهای علم پزشکی درباره پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری دیابت برپا شده است.

دکتر علی اکبر رئوف افزود: در این همایش پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های غدد، داخلی، قلب و عروق و کلیه گردهم آمده اند تا در خصوص پیاده سازی دانش علمی در عملکرد بالینی روزمره بیماران دیابتی به بحث و بررسی بپردازند و جدیدترین یافته های علمی را ارائه دهند.

وی بیان کرد: تمامی موضوعات مطرح شده در این همایش در بزرگترین کنگره‌های بین المللی اروپا سال ۲۰۲۴ و غیره مطرح و بررسی شده و اکنون ۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص به عنوان سخنران در این همایش حضور دارند و در این خصوص صحبت خواهند کرد.

این پزشک فعال در حوزه دیابت ادامه داد: مدیریت وزن، دارو درمانی، اهمیت مفهوم درمان، فشار خون، فناوری های جدید دیابت، نارسایی قلبی، نارسایی شریانی، درمان آنتی پلاکت، زخم پای دیابتی و چشم اندازهای آینده آن، مراقبت و پیشگیری جامع از زخم پای دیابتی، آنتی بیوتیک درمانی در زخم پای دیابتی و پانسمان‌های جدید آن و انسولین درمانی، از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش است.

رئوف ادامه داد: نفروپاتی دیابتی (افزایش پیشرونده دفع پروتئین از ادرار که در دیابت طول کشیده دیده شده و منجر به افت کارکرد کلیه و سرانجام نارسایی کلیه می‌شود) و رتینوپاتی دیابتی( با گذشت زمان، افزایش سطح قند خون به عروق خونی ظریف در شبکیه چشم آسیب می‌رساند)، بیماری کبد چرب و دیابت و ناتوانی جنسی غیر هورمونی از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش به شمار می‌رود.

وی با بیان این که در این همایش چهار کارگاه و چهار سمپوزیوم دارویی برگزار می‌شود، عنوان کرد: هم اینک ۳۰۰ پزشک از سه استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان شرکت دارند که ۲۰۰ نفر به صورت حضوری و حدود ۱۰۰ نفر به صورت آنلاین و بر خط حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha