مشاور فرمانده کل سپاه: روحیه شجاعت باید به نسل جوان منتقل شود

کرمان - ایرنا - مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحیه شجاعت باید به نسل جوان منتقل و در جان آنها دمیده شود، گفت: امروز جامعه و جوانان ما به تفکر شهدایی مانند حاج قاسم و سید حسن نصرالله، در مقابل جنگ ادراکی و شناختی نیاز دارند که باورها، اعتقادات جوانان ما را آماج حملات سخت و سنگین قرار داده است.

به گزارش ایرنا، سردار ابراهیم جباری روز پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد شهید سید حمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سپاه پاسداران، صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی باید شبانه روز کار کنند، اگر این اندیشه ناب، مکتب و تفکر شهدا را به نسل جوان انتقال ندهیم، به حق شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی جفا کرده ایم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی های سال گذشته و در عرصه ها و صحنه های مختلف، مگر با اخلاص و صداقت و روح قرآنی جوانان ما در دفاع مقدس به دست نمی آمد؟

وی تاکید کرد: اگر با خدا، امام زمان(عج) و شهدا صادق باشیم، خداوند اجازه نمی دهد مضمحل بشویم و صداقت در اخلاص، عمل و گفتار و مجاهدت رمز پیروزی ماست و شهید هاشمی صداقت در وجود و کلامش موج می زد که باید از آن درس بگیریم.

سردار جباری خاطرنشان کرد: ایمان مهمترین عامل تحقق شجاعت یک رزمنده است و وقتی انسان به منبع اصلی حیات متصل شد از هیچ قدرتی نمی ترسد.

وی بیان کرد: شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با مجاهدت در جبهه با فرماندهی حاج قاسم چند هزار کیلومتر دورتر از کشور، از عزت و اقتدار و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کردند و مقام شان بالاست و ما هنوز قدر شهدای مدافع حرم را نمی دانیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدای امنیت در مظلومیت و غربت دور از خانواده و در مرزها با دشمنان اسلام و عوامل اجنبی، همانند شهید هاشمی ایستادند و مقاومت کرده و در نهایت جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی افزود: این شهدای والا مقام وقتی به زندگی آنها وارد می شویم و مجاهدت آنها را می بینیم، متوجه می شویم صحنه های بی بدیل و بی نظیری از تلاش و مجاهدت و ایثار خلق کردند.

سردار جباری تاکید کرد: ما باید در قالب ها، اشکال و برنامه های گوناگون و مختلف و متنوع، زندگی و راه شهدا را تبیین، تفسیر و توزیع کنیم، یکی از برنامه ها برگزاری این اجتماعات سالانه برای شهدای عزیز است، اما کافی نیست.

وی بیان کرد: امروز جبهه مقاومت استحکام و توانایی بالایی دارد که از برکت وجود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان است، کرمان استان مقاومت و مجاهدت در کشور است و نباید کار سطحی و جزئی کرد.

سردار جباری خاطر نشان کرد: چرا دشمن از سید حسن نصرالله، حاج قاسم و شهدا می ترسید، چون آنها بنده مخلص خدا بودند و زندگی را رها کرده و در میدان مجاهدت انجام وظیفه کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از مسئولان ما اخیرا گفتند اغلب مساجد ما تعطیل است در حالی که ما از مساجد انقلاب و جنگ را اداره کردیم و باید به مساجد برگردیم و وقت گذاشته و نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کنیم و آنها را در مکتب شهدا تربیت و برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده کنیم، شاید روزهای سختی پیش رو داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید سیدحمیدرضا هاشمی بیان کرد: بینش، معرفت و بصیرت شهید عزیز هاشمی جرعه ای از اخلاق علوی و فاطمی به این شهید عزیز عنایت شده بود و در سیستان و بلوچستان به نیکی از سیدحمیدرضا یاد می‌شود و در احترام و کمک به مردم بین شیعه و اهل سنت تفاوتی نمی‌گذاشت.

سردار جباری افزود: شهید هاشمی، نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره می فرمودند صدها جوان و رزمنده مثل ما شهید شود اما خم به آبروی ایشان وارد نشود که نگاه خاضعانه و مخلصانه عجیبی است.

وی با اشاره به دیدارهای مقام معظم ررهبری با خانواده شهدا گفت: ایشان با ۲هزار خانواده شهید در طول این سالها ملاقات کردند و حتی در یک مورد در خانواده شهدا عجز و لابه ندیدیم و همیشه می گفتند ما ایستاده ایم، ما هم باید اینگونه باشیم و برای تربیت جوانان وقت بگذاریم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل می کردیم، مشکلات کمتری در کشور داشتیم و من شاهد بودم که رهبر انقلاب فوق طاقت یک انسان وظایفشان را انجام دادند.

ذکاوت شهید هاشمی را در مسائل امنیتی 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: شهید هاشمی از زمانی که به قرارگاه قدس رفت، مایه خیر و برکات زیادی شد و مثل یک شهید بود و عاقبت به آرزوی خودش رسید.

سردار محمدعلی نظری افزود: شهید هاشمی وزنه ای در جنوب شرق و سیستان و بلوچستان بود و در مردمداری و مردم یاری اقدامات زیادی از او نقل می کردند که از خصوصیات حاج قاسم بود و انس عجیبی با شهدا داشت.

وی با بیان اینکه هنوز در سیستان و بلوچستان از شهید هاشمی به نیکی یاد می کنند، ادامه داد: شجاعت و ذکاوت در زمینه مسائل امنیتی و اطلاعاتی را در اقدامات این شهید درک می کنیم و بخشی از خسران شهادت شهید هاشمی امروز مشخص است.

دومین سالگرد شهید سید حمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با حضور استاندار کرمان، جمعی از مسئولان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

شهید سیدحمیدرضا هاشمی روز جمعه هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات زاهدان به دست تروریست‌ها به آرزویش که همان شهادت بود، رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha