اینفلوئنسرها به توسعه گردشگری آذربایجان شرقی کمک کردند

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت روزافزون فضای دیجیتال در صنعت گردشگری اظهار کرد: اینفلوئنسرها( افراد تاثیر گذار ) نقش بی‌بدیلی در معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، احمد حمزه‌زاده اظهار کرد: اینفلوئنسرها با تولید محتوای حرفه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در پلتفرم‌های (سکو) دیجیتال، توانسته‌اند جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر کشور به مخاطبان داخلی و خارجی بشناسانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر، استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یکی از قطب‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران، به‌ویژه در حوزه گردشگری، تحولات قابل توجهی را تجربه کرده و این تحولات، با رشد و نقش‌آفرینی مؤثر اینفلوئنسرهای گردشگری در فضای دیجیتال همزمان شده است.

وی ادامه داد: این استان با دارا بودن زیرساخت‌های غنی فرهنگی همچون بازار تاریخی تبریز، ارگ علیشاه، و مسجد کبود و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی همچون جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک ارس، ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد. با این حال، تاکنون نتوانسته‌ایم در حوزه بازاریابی و معرفی استان آنچنان که شایسته آذربایجان‌شرقی‌ است، عمل کنیم.

وی به تأثیر شگرف اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال خود، نقشی کلیدی در جبران کمبودهای موجود در معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و صنایع‌دستی ایفا کرده‌ و با به‌کارگیری تکنیک‌های مدرن ارتباطات دیجیتال، همچون روایت‌پردازی بصری برای گستردگی مخاطبان، توانسته‌اند محتوایی تولید کنند که با نیازها و تمایلات گردشگران امروزی هم‌خوانی بیشتری دارد.

حمزه زاده به ارتباط دوسویه اعتمادآمیز میان گردشگران و مقصدهای گردشگری از طریق اینفلوئنسرها اشاره کرد و گفت: تأثیر حضور فعال اینفلوئنسرهای گردشگری در آذربایجان‌ شرقی به‌صورت مستقیم در افزایش تعداد بازدیدکنندگان، رونق اقتصاد محلی و توسعه خدمات گردشگری قابل مشاهده بوده و این فعالان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، نه تنها زیبایی‌های تاریخی و طبیعی منطقه را به تصویر می‌کشند، بلکه از طریق تعاملات نزدیک با مخاطبان، تجربه‌های شخصی و ملموس خود را از بازدید از این مکان‌ها به اشتراک می‌گذارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حضور اینفلوئنسرها در رویدادهای تخصصی گردشگری و صنایع‌دستی نیز تأثیر قابل توجهی در بازتاب فرهنگ و جاذبه‌های منطقه دارد. برگزاری رویدادهایی نظیر نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین تورهای گردشگری که این فرصت را برای اینفلوئنسرها محیا می‌کند تا به طور مستقیم با هنرمندان، صنعت‌گران محلی و گردشگران به ایجاد تعامل بپردازند تا در نهایت تجربیات به اشتراک گذاشته‌شده، بیشتر جنبه واقعی و جذاب پیدا کنند.

وی تعامل بین نهادهای دولتی و خصوصی با اینفلوئنسرهای گردشگری را امری حیاتی خواند و افزود: حمایت و همکاری نهادهای گردشگری با اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند به بهبود محتوای تولیدی و ارتقاء زیرساخت‌های محلی منجر شود. حمایت از پروژه‌های مشترک تبلیغاتی یا ارائه امکانات سفر و اقامت برای اینفلوئنسرها می‌تواند تأثیرگذاری محتوای آن‌ها را افزایش داده و به معرفی جامع‌تر جاذبه‌های آذربایجان‌شرقی کمک کند. این همکاری‌ها می‌تواند به ایجاد شبکه‌های ارتباطی قوی بین گردشگران بالقوه و جاذبه‌های استان منجر شود.

حمزه‌زاده فعالیت‌های اینفلوئنسرهای گردشگری و صنایع‌دستی استان را گامی مؤثر و نوین در معرفی و ترویج جاذبه‌های آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه‌ای پایدارتر و تأثیرگذاری عمیق‌تر، لازم است تا از سوی نهادهای مسئول و بخش خصوصی حمایت بیشتری از اینفلوئنسرها در قالب برگزاری رویدادهای تخصصی گردشگری و صنایع‌دستی، بهبود زیرساخت‌های دیجیتال و ایجاد برنامه‌های آموزشی انجام شود تا محتوای تولیدی نه تنها بازتاب‌دهنده زیبایی‌های منطقه باشد، بلکه بتواند با استانداردهای بین‌المللی نیز هم‌خوانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی به مدد بهره‌مندی مطلوب از بستر فضای مجازی می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته کشور و حتی منطقه معرفی شده و سهمی بیشتر از رونق صنعت گردشگری را به خود اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha