۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85620584
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نیسان حامل تجهیزات پزشکی قاچاق در گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان وانت حامل تجهیزات پزشکی خارجی فاقد مجوز گمرکی و بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد خوش خلقت روز دوشنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین پایش خودروهای عبوری در رشت به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بیان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو هزار و ۲۸۳ قلم تجهیزات پزشکی خارجی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی و بهداشتی کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد می شود و در این رابطه متهم ۶۶ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ خوش خلقت در پایان از شهروندان خواست، برای ریشه کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

لو رفتن انبار دپوی کالای قاچاق ۲۵ میلیاردی در بندرانزلی

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی بندرانزلی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب زاده اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی بندرانزلی با رصد هوشمندانه انبارهای شهرستان از دپوی کالای قاچاق در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از اطلاع از این موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی از انبار مربوطه بازدید کردند که در نتیجه این عملیات پنج هزار و ۸۳۲ عدد صابون خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و بهداشتی و به صورت قاچاق تهیه شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی، ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: در این راستا کالای مربوطه توقیف و پرونده قضائی تشکیل و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق غیربومی گردنبند قاپ در دام پلیس آگاهی گیلان

همچنین به گزارش دیگری، رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری سارق گردنبند قاپ غیربومی در این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی با اشاره به ارجاع یک فقره پرونده سرقت‌ گردنبند قاپی در پلیس آگایی، گفت: بلافاصله رسیدگی به موضوع با اخذ اظهارات شاکی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده در صحنه‌های جرم، هویت و محل اختفاء سارق تحت تعقیب این پرونده‌ را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی از اخذ نیابت قضائی و اعزام کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت به استان البرز خبر داد و با اعلام اینکه سارق غیربومی این پرونده‌ دستگیر و به گردنبند قاپی موضوع پرونده اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: سارق ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha