کانبرا: اتباع استرالیایی به سرعت از لبنان خارج شوند

تهران- ایرنا- دولت استرالیا با توجه به ادامه تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، از اتباع خود خواست که به سرعت این کشور را ترک کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری استرالیایی «ای‌بی‌سی» گزارش داد: با وخیم تر شدن وضعیت در لبنان، دولت استرالیا ۵۰۰ نفر از اتباع خود را از لبنان به قبرس منتقل می کند.

قرار است خطوط هوایی «کانتاس» استرالیا هفته آینده ۲ پرواز چارتری برای خروج اتباع استرالیایی از لبنان انجام دهد.

بر اساس این گزارش، «کاترین کینگ» (Catherine King) وزیر فدرال استرالیا با بیان اینکه شرایط منطقه در صورت بسته شدن فرودگاه بیروت در حال بررسی است، افزود: اما عمل انتقال اتباع استرالیایی در حال جریان است.

وی گفت: پیام ما به اتباع استرالیایی حاضر در لبنان کاملا روشن است. در حال حاضر منتظر بهترین پرواز برای بازگشت به خانه نباشید؛ اگر پروازی وجود داشت، بروید. باید هم اکنون لبنان را ترک و از اولین فرصت موجود برای ترک این کشور استفاده کنید.

وزیر فدرال استرالیا هشدار داد: وضعیت بسیار وخیم است و ما نمی توانیم تضمین دهیم که قادریم تمامی اتباع استرالیایی را از لبنان خارج کنیم.

«پنی ونگ» وزیر امور خارجه استرالیا نیز روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «افراد ناتوان در الویت قرار دارند و پروازهای بیشتری برای خارج کردن اتباع استرالیایی از لبنان در دست بررسی است».

وزیر امور خارجه استرالیا افزود: ادامه عملیات پروازهای چارتر زیر نظر دولت استرالیا منوط به باز بودن فرودگاه بیروت و دیگر گزینه های محدود کننده (پرواز بر فراز لبنان) خواهد بود.

شبکه خبری ای‌بی‌سی استرالیا گزارش داد: «اندرو بارنز» سفیر استرالیا در لبنان صبح روز شنبه (امروز) گفت که مشخص نیست بحران در لبنان طی روزهای آتی چگونه پیش خواهد رفت.

وی گفت: فرودگاه (بیروت) در حال حاضر باز است و ما از اتباع استرالیا می خواهیم از این فرصت استفاده کنند؛ چراکه هر زمان ممکن است این فرودگاه بسته شود.

کانادا نیز طی روزهای اخیر برای خروج ۴۱ نفر از اتباع استرالیا از خاک لبنان، با ارایه یک پرواز کمک کرده است، قبرس نیز ظرفیت پروازهای ورودی از لبنان را افزایش داده است.

این گزارش می افزاید: دولت استرالیا از اکتبر سال ۲۰۲۳ از اتباع خود خواسته بود تا به لبنان سفر نکنند.

ای‌بی‌سی استرالیا گزارش داد: بر اساس آمارهای دولتی، برآورد می شود که حدود ۱۵ هزار نفر از اتباع استرالیا در لبنان به سر برند اما آمارهای واقعی می تواند تا بیش از ۳۸ هزار نفر باشد.

تاکنون سه هزار و ۸۸ نفر از اتباع استرالیا برای ترک لبنان نام نویسی و در انتظار خروج از این کشور هستند. در حالی که بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر از اتباع استرالیایی که تاکنون ثبت نام کرده اند در انتظار دریافت اطلاعات از دولت استرالیا هسنتند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته حملات خود را به جنوب لبنان شدت بخشیده است و جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز نیز بیمارستان شهید «صلاح غندور» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha