تحرک در بازار برنج مازندران با اعلام نرخ خرید تضمینی

ساری- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اعلام نرخ خرید تضمینی برنج از سوی دولت تحرک خوبی در بازار عرضه و تقاضای این محصول راهبردی در شمال کشور ایجاد شد.

بابک مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته غرفه‌ای در میادین میوه‌وتره‌بار تهران برای فروش مرکبات، برنج و محصولات کشاورزی مازندران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح باهدف اینکه تولیدکنندگان و بازرگانان با نرخ‌نامه مصوب محصولات را عرضه کنند، تدارک دیده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بر این اساس قیمت عرضه مصوب برنج طارم محلی مازندران در میدان بار تهران، ۱۰۸ هزار تومان است و انتظار داریم با این شرایط بازار برنج تحرک لازم را پیدا کند.

وی تصریح کرد: در گذشته قیمت خرید تضمینی برنج یا اعلام نمی‌شد یا خیلی دیر اعلام می‌شد که اعلام قیمت برنج در این زمان از سال می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزیان در فروش محصولات باشد.

مومنی گفت: از بازرگانان برنج نیز در خواست داریم در زمینه عرضه و تقاضای برنج با نرخ دولتی فعال شوند تا برنج در شبکه گسترده عرضه شود.

تحرک در بازار برنج مازندران با اعلام نرخ خرید تضمینی

بنا به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نرخ خرید تضمینی برنج پرمحصول، طارم محلی، برنج پر محصول ندا، فجر و شیرودی۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، برنج طارم محلی با ۱۰ درصد شکستگی به قیمت ۹۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم از سوی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به تصویب رسید.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha