راهیابی ۲ فیلم از کرمانشاه به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

کرمانشاه - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه گفت: ۲ فیلم از هنرمندان جوان این استان توانسته‌اند به بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کنند.

کامران رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آثار راه یافته به این جشنواره شامل فیلم‌ داستانی " فیلمی که ساخته نشد " به کارگردانی " سهیل پریانی " و فیلم کوتاه تجربی " نیچیر " به کارگردانی " کیوان شمشیر بیگی " است.

وی افزود: این ۲ فیلم هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره فیلم کوتاه تهران با بیش از هزار و ۸۰۰ عنوان فیلم از سراسر کشور که موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی این جشنواره شده اند رقابت خواهند کرد.

رضایی یادآور شد: سهیل پریانی دانش آموخته سال ۱۳۹۸ انجمن سینمای جوان کرمانشاه است که پیش از این با فیلم کوتاه " په ژار " موفق به کسب جایزه استعداد جوان جشنواره منطقه ای شده بود و کیوان شمشیربیگی نیز کارشناس ارشد رشته سینما، فیلمساز، پژوهشگر و مدرس انجمن سینمای جوان کرمانشاه است که کارگردانی چند فیلم کوتاه و تالیف چندین مقاله پژوهشی در کارنامه هنری خود دارد.

راهیابی ۲ فیلم از کرمانشاه به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

رییس انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه ادامه داد: چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر ماه سال جاری کار خود را در پردیس ملت تهران با نمایش فیلم های منتخب آغاز خواهد کرد تا نهایتا فیلمی که جایزه بزرگ‌ جشنواره را کسب نماید جهت رقابت به آکادمی اسکار معرفی شود.

وی تاکید کرد: این جشنواره به‌ منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود.

راهیابی ۲ فیلم از کرمانشاه به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش ایرنا، جشنواره معتبر و با سابقه فیلم کوتاه تهران که امسال از ۲۷ مهر تا دوم آبان‌ ماه در تهران برگزار خواهد شد از جمله محدود جشنواره های فیلم کوتاه است که بهترین فیلم آن به بخش مسابقه فیلم های کوتاه اسکار راه می یابد.

این جشنواره امسال همچنین به منظور شناخت، بکارگیری، بازتاب، توسعه و ارتقای فن آوری های نوظهور «هوش مصنوعی» (AI) و «واقعیت مجازی، توسعه یافته و ترکیبی» (VR/XR/MR/AR) در فرآیند تولید خلاقانه و نمایش متفاوت فیلم کوتاه، دو جایزه جدید در بخش بین‌الملل معرفی شده است که با توجه به انتشار جداگانه‌ فراخوان بخش بین‌الملل، جزئیات آن از طریق سایت اختصاصی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قابل دسترسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha